Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Wto Paż 03, 2006 4:51 pm Temat postu: Chiptunning |
|
|
Mam pytanie, czy który¶ z kolegów może się wypowiedzieć na ten temat? Czy jest to bezpieczne dla silnika? |
|
|
wolff ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Aug 24, 2004 Posty: 1430
Kraj: Polska Miejscowość: Bytom Górniki |
Wysłany: Wto Paż 03, 2006 7:07 pm Temat postu: |
|
|
Jest - tylko musi to robić, naprawdę fachowiec który zna silniki i jego odmiany. Z każdego silnika można w zależno¶ci od modelu uzyskać 15 - 35% mocy więcej. Fabrycznie jest ustawiany na jak największ± oszczędno¶ć paliwa i jak najmniejsz± zawarto¶c CO i CO2 w spalinach.
Musisz pamiętać że po tiuningu może nie mie¶cić się w normach spalania i zawarto¶ci CO, CO2 w spalinach a co za tym idzie możesz mieć problemy podczas przegl±du rejestracyjnego chociaż w większo¶ci przypadków regulacja gaĽnika/wtrysków i wyprzedzenia zapłonu eliminuje te felery. W większo¶ci modeli sama likwidacja wkładu katalizatora daje podobne wyniki, tylko w niższym zakresie. :-) _________________ Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±. |
|
|
majkel Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jun 19, 2006 Posty: 767
Kraj: Polska Miejscowość: ŁódĽ |
Wysłany: Wto Paż 03, 2006 9:03 pm Temat postu: |
|
|
Najprostszy i najbezpieczniejszy jest chiptunning w tych silnikach, które maj± wariantywn± moc w różnych modelach samochodów. Mam na my¶li takie motory, jak TDI koncernu VW albo silniki z kompressorem Deimler-Chrysler. To samo dotyczy niektórych prostszych silników, np 1.6 Opla, który w różnych modelach miał 75- 100 koni.
Nie wiem natomiast nic o chiptunningu w fabrycznie podkręconych już furach ( GT od Alfa Romeo, wysokoobrotowe silniki japończyków itp )
Tak więc sporo zależy od tego, jak± masz furę i od tego ( jak pisał Wolf) kto zrobi tunning. Ja bym brał pod uwagę tylko autoryzowany serwis danej marki. |
|
|
wolff ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Aug 24, 2004 Posty: 1430
Kraj: Polska Miejscowość: Bytom Górniki |
Wysłany: Wto Paż 03, 2006 9:41 pm Temat postu: |
|
|
Wybiera się fachowca który jest kilka lat w branży. Niekoniecznie serwis bo ci maxa nie ustawi± i tak. Japońce też s± do tiuningu tylko to musi być naprawdę fachowiec - a chodzi o zabezpieczenie chipa - chodzi taki mit że s± nie do przeprogramowania, ale polak potrafi. Jest firma w Krakowie ktorej się nic nie oprze a wła¶ciciel ma jeszcze dwa warsztaty w Niemczech gdzie uczy tamtejszych niedowiarków tuningu japońców. Niestety ale bierze za to konkretn± forsę i mało kto się decyduje u nas na takie wydatki. _________________ Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Sro Paż 04, 2006 5:36 am Temat postu: |
|
|
Ja mam audi a4 1.9 tdi 90 koni 200 ty¶ .przebiegu, a co powiecie na tuning boxy co s± na allegro po 300 zł? |
|
|
majkel Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jun 19, 2006 Posty: 767
Kraj: Polska Miejscowość: ŁódĽ |
Wysłany: Sro Paż 04, 2006 8:24 am Temat postu: |
|
|
Nic o tym nie słyszałem, ale ja bym nie ryzykował, tym bardziej, że w wypadku twojej fury, nie powinine¶ mieć kłopotów ze znalezieniem speca od chipów. A propos: O której ty wstajesz ???? |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Sro Paż 04, 2006 1:08 pm Temat postu: |
|
|
Kto rano wstaje temu Pan Bóg daje!!! Dzięki za informacje i proszę o więcej! Może co¶ na temat silniczka 1.9 tdi 90 koni[chiptuning]. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Paż 05, 2006 8:38 pm Temat postu: |
|
|
My¶lę, że każde podrasowanie silnika odbije się na jego żywotno¶ci, również na podzespołach przenosz±cych napęd. Jak chcesz mieć mocniejsze autko to może lepiej sprzedać to, dołożyć kaskę przeznaczon± na niepewny tuning i kupić co¶ bardziej "sportowego" :. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Pią Paż 06, 2006 3:29 am Temat postu: |
|
|
Ale ja dopiero co kupiłem to autko! |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Paż 06, 2006 4:11 pm Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
Ale ja dopiero co kupiłem to autko! |
I ciesz się . To autko i tak ma w miarę kopa : . Nie radziłbym jednak kupować "ulepszaczy" w postaci magnetyzerów czy innych cudów z internetu - strata kasy. Jeżeli zostało Ci jeszcze co¶ z kasy po zakupie to ewentualnie skorzystaj z rad wolff-a i poszukaj fachowca . |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Pią Paż 06, 2006 5:41 pm Temat postu: |
|
|
Może kto¶ mi podpowie gdzie czyli w jakiej firmie mam autko trochę po¶pieszyć?[najlepiej ok.wa-wy.] |
|
|
waldek42 Ugniatacz ciast
Dołączył: Jun 24, 2006 Posty: 53
Kraj: Polska Miejscowość: Bydgoszcz |
Wysłany: Sob Paż 07, 2006 8:38 pm Temat postu: |
|
|
lucek daruj sobie chipowanie tego diesla
Szkoda kasy.Nic z tego nie zrobisz.Przerabiałem ten silnik.Szkoda na diesla czasu.
JedĽ na ryby.Lepszy pożytek. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Sob Paż 07, 2006 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Waldek42 ale co nic ten tuning nie daje? bo ja jeżdziłem takim 110 koni i jest duża różnica |
|
|
waldek42 Ugniatacz ciast
Dołączył: Jun 24, 2006 Posty: 53
Kraj: Polska Miejscowość: Bydgoszcz |
Wysłany: Sob Paż 07, 2006 10:32 pm Temat postu: |
|
|
kurde w czym??
Zdobyłe¶ kopyto o 10 s/na 100?
Dowarto¶ciowałe¶ się wmawiaj±c sobie,że masz rakietę?
Kurde,lucek,daj sobie spokój,z gówna bicza nie ukręcisz.
Robiłem chip na 3000 benzynie i co¶ było, m,in.2 turbo.Forsa nie warta tej zabawy.Daj sobie spokój :P Szczególnie z 1.9tdi.
JedĽmy lepiej na ryby,a za kasę walniemy piwo.To i żonka będzie bardziej zadowolona.Wierz mi. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Nie Paż 08, 2006 6:14 am Temat postu: |
|
|
ale dlaczego? 115 to nie 90? |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Paż 08, 2006 7:52 am Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
ale dlaczego? 115 to nie 90? |
Lucek, lucek czy nie pro¶ciej było pomy¶leć o tym zanim dokonałe¶ wyboru przed kupnem ? : |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Pon Paż 09, 2006 6:52 am Temat postu: |
|
|
KUPIŁEM AUTKO Z KTÓREGO JESTEM ZADOWOLONY, ALE CHCĘ TROSZKĘ WIĘCEJ KONIKÓW! [LUBIĘ MIEĆ ZAPAS!] |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Pon Paż 09, 2006 10:55 am Temat postu: |
|
|
Dziwi mnie tylko to że ceny s± tak zróżnicowane od 750zł do 1800! |
|
|
Darek144 Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 10, 2006 Posty: 1400
Kraj: Polska Miejscowość: Wrocław |
Wysłany: Pon Paż 09, 2006 3:21 pm Temat postu: |
|
|
Lucek, ceny s± zróżnicowane bo zależy kto to zrobi. Zazwyczaj jest tak, że je¶li płacisz mało, to nie jest pewne czy zrobi± Ci to dobrze. Wtedy kasa pójdzie na marne. Zapłacisz więcej - masz pewniejsze zadowolenie. Ale podkre¶lam - zazwyczaj : Je¶li znasz kogo¶ kto Ci może w tym pomóc, to popytaj. Czasem zdarzy się, że polec± Ci fachowca u którego będzie i tanio i dobrze : Je¶li nie masz takich kolegów, to może poszukaj na jaki¶ forach motoryzacyjnych : _________________ "Zbyt wielu głupców ma się za mówców, ¶mieszne..." |
|
|
majkel Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jun 19, 2006 Posty: 767
Kraj: Polska Miejscowość: ŁódĽ |
Wysłany: Pon Paż 09, 2006 4:37 pm Temat postu: |
|
|
Lucek, najpierw pytałe¶ tylko o możliwo¶ci techniczne, więc jak sam widzisz, generalnie nie ma z tym żadnego problemu w silniku tdi.
Co do konkretnego warsztatu, to chyba nie to forum, ale chodzi mi o co¶ innego.
Zupełnie innym pytaniem, jest natomiast celowo¶c chipa.
Nie wiem czym jeĽdziłe¶ wcze¶niej. Piszesz, że 110 km w tym silniku sprawiło duż± różnicę, ale czy w tej samej furze? Ja jeĽdziłem TDI octawi±, A4 pierwsz± i drug± oraz passatem . Po za różnic± w osi±gach, na korzy¶c lekkiej skody i nowego AUDI względem Passata i starszej A czwórki, wszystkie jeĽdziły przyzwoicie.
Dlatego proponuję, żeby¶ przed decyzj± o tunningu, sprawdził dobrze swój silnik w szczególno¶ci : turbinę, pompowtryskiwacze, pompę paliwa.
Może mała moc to skutek słabego stanu, którego¶ z tych elementów?
Zasadniczo 90 KM powinno wystarczyć do płynnej jazdy.
Pamietaj, że wraz ze wzrostem mocy, wzro¶nie spalanie. Mojemu znajomemu C Klassa po chipie zaczęł± łykać 16 zamiast pierwotnych 12, innemu mondeTDCI ( podrasowane do 140 ) bierze litr, dwa więcej.
Także, jak chcesz, ale najpierw sprawdĽ auto, bo nie powiniene¶ mieć kłopotów z wyprzedzaniem. A jak chcesz naprawdę zasuwać, to nie t± fur±, więc po dłuższymj zastanowieniu my¶lę, że jednak nie warto. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Wto Paż 10, 2006 10:09 pm Temat postu: |
|
|
Moje autko ma już 12o koni i o 80 nm więcej! Różnica jest zarabista! |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Paż 11, 2006 8:02 am Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
Moje autko ma już 12o koni i o 80 nm więcej! Różnica jest zarabista! |
Masz co chciałe¶ : Sprawdzałe¶ o ile wzrosło zużycie ON ? T± moc zmierzyłe¶ na hamowni czy jest teoretyczna ? |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Czw Paż 12, 2006 9:21 am Temat postu: |
|
|
NA HAMOWNI, A SPALANIE POZOSTAŁO TAKIE SAME! |
|
|
Jarbas Redaktor Portalu
Dołączył: 24.01.2003 Posty: 4305
Kraj: Polska Miejscowość: Inowrocław |
Wysłany: Czw Paż 12, 2006 11:35 am Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
NA HAMOWNI, A SPALANIE POZOSTAŁO TAKIE SAME! |
Caps Lock Ci się zał±czył... no chyba że lubisz krzyczeć ;) _________________ http://www.jarbas.com.pl
Zwolennik naturalnej metody planowania rodziny. |
|
|
granatowy Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 19, 2002 Posty: 298
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Czw Paż 12, 2006 11:41 am Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
NA HAMOWNI, A SPALANIE POZOSTAŁO TAKIE SAME! |
Jasne bo wiadro ma kiepsk± podziałkę
A tak poważnie podniesienie mocy silnika wi±że się chyba z konkretnym działaniem np. zwiększeniem dawki paliwa, powietrza itd więc my¶lę że się zmieniło jak również skład i zawarto¶ć toksycznych składników spalin. _________________ Krzy¶ K |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Paż 13, 2006 6:34 am Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
NA HAMOWNI, A SPALANIE POZOSTAŁO TAKIE SAME! |
Nawet ja kiedy ciężej pracuję to więcej zjadam : |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Pią Paż 13, 2006 7:55 am Temat postu: |
|
|
A ja czym ciężej pracuje tym mniej jem!!! |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Paż 13, 2006 1:44 pm Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
A ja czym ciężej pracuje tym mniej jem!!! |
O.K. Zatrudniam Cię. |
|
|
lucek1973 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 07, 2006 Posty: 366
Kraj: Polska Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki |
Wysłany: Sob Paż 14, 2006 12:39 pm Temat postu: |
|
|
SUPER!!!OD KIEDY?JAKIE STANOWISKO I PENSJA? |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2563
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Paż 14, 2006 5:46 pm Temat postu: |
|
|
lucek1973 napisał: |
SUPER!!!OD KIEDY?JAKIE STANOWISKO I PENSJA? |
No cóż w tym układzie to stanowisko: kierowca z własnym samochodem, a pensja - no to tylko wyżywienie : |
|
|
|