Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Czw Lut 23, 2006 11:13 am Temat postu: Terenówka za dychę |
|
|
Taki tytuł miał artykuł umieszczony w którym¶ tam numerze W¦. Mowa tam była o modyfikacji starego poczciwego Mercedesa 200D W123 w celu stiunningowania go do potrzeb wędkarskich czyli min zmiana opon, zwiększenie prze¶witu, osłona pod silnikiem itp. Wła¶nie je¶li chodzi o prze¶wit to czy itnieje możliwo¶ć zwiększenia go poprzez umieszczenie poduszek pod amortyzatory w zawieszeniu przednim i tylnym a je¶li tak to o ile można uzyskać z tego cm (Zaznaczem że nie znam się na temacie chodzi mi tylko o tak± możliwo¶ć ). |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Sob Lut 25, 2006 9:16 am Temat postu: |
|
|
Pisz±c "poduszki pod amortyzatory" miałe¶ pewnie na my¶li podkładki pod spreżyny,bo to one zwiększ± prze¶wit.A tak zrobił jeden gostek
TUTAJ . My¶lę,że o to chodziło.Znajdziesz tam dużo więcej cennych porad.Powodzenia. |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Sob Lut 25, 2006 11:06 am Temat postu: |
|
|
Mundi dzieki za stronke dokopalem sie do tego w¶ i oczywiscie chodzi o podkladki pod sprezyny ale w temacie sie jeszcze rozejrze
Pozdrowienia! |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Sob Lut 25, 2006 7:12 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Montuj±c wspomniane podkładki gumowe w sprężyny narażasz się na nieuchronne pęknięcie tych sprężyn , czyli s±dzę że prze¶wit który uzyskasz nie jest wart wymiany spężyn (częstej wymiany). |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Nie Lut 26, 2006 8:55 am Temat postu: |
|
|
eljot napisał: |
Witam!
Montuj±c wspomniane podkładki gumowe w sprężyny narażasz się na nieuchronne pęknięcie tych sprężyn , czyli s±dzę że prze¶wit który uzyskasz nie jest wart wymiany spężyn (częstej wymiany). |
eljot a mozesz mi napisac dlaczego, slyszalem o innych tego typu modyfikacjach i raczej nie bylo takich problemow |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Nie Lut 26, 2006 12:57 pm Temat postu: |
|
|
Wiele razy i w wielu modelach samochodów spotkałem się z popękanymi sprężynami po takich wła¶nie przeróbkach.
Wkładaj±c t± wkładkę pomiędzy zwoje sprężyny usztywniasz j± , ale jadnocze¶nie powodujesz że kilka zwojów zostaje wył±czone z pracy a obci±żenia na pozostałe znacznie się zwiększaj±.
Naukowo Ci tego nie wytłumaczę , to tylko moje do¶wiadczenia.
Pozdrawiam |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Nie Lut 26, 2006 1:56 pm Temat postu: |
|
|
Rozumiem ze problem pojawia sie przy przekladkach pomiedzy zwojami spezyny. A co powiesz na PODKŁADKI pod sprężyne - charakterystyka pracy sprezyny sie nie zmienia wiec nie ma zagrozenia ze sprezyna trzasnie.
PS. Czy adminom nie przeszkadza temat postu? |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Pon Lut 27, 2006 5:59 am Temat postu: |
|
|
Eljot nie chodzi o wkładkę w sprężynę,tylko o podkładkę między sprężyn± a karoseri± . |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Pon Lut 27, 2006 12:56 pm Temat postu: |
|
|
Przepraszam koledzy. Ja mówiłem (pisałem) faktycznie o przekładkach między zwoje sprężyn. Podkładka pod spężynę napewno nie będzie powodowala jej pękania , w ten sposób można jednak zwiększyć prze¶wit też tylko do pewnego stopnia ( tzw. zdrowy rozs±dek) , trzeba pamiętać o możliwo¶ciach amortyzatora ( jego długo¶ć i zakres pracy ).
Podsumowuj±c : podkładki pod sprężyny s± znacznie lepszym rozwi±zaniem , niestety także one przeważnie nie załatwiaj± całkowicie sprawy. ( to moje zdanie ) |
|
|
wolff ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Aug 24, 2004 Posty: 1430
Kraj: Polska Miejscowość: Bytom Górniki |
Wysłany: Pon Lut 27, 2006 4:56 pm Temat postu: |
|
|
Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem! _________________ Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±. |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Pon Lut 27, 2006 6:42 pm Temat postu: |
|
|
wolff napisał: |
Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem! |
Zgadzam się w całej rozci±gło¶ci. |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Pon Lut 27, 2006 10:39 pm Temat postu: |
|
|
Ja mesia nie posiadam ale w niezamierzony sposób powiększył mi się prze¶wit w ładzie samarze.Otóż wymieniłem sprężyny na nowe i okazało się,że dostałem sprężyny o 1,5 zwoja dłuższe tył poszedł do góry o ok. 15cm. wygl±da dziwnie ale mi to nie przeszkadza a wręcz przeciwnie.Na badaniach technicznych żadnych odchyleń w pracy amortyzatorów nie stwierdzono, nawet nie jest twardsza.Także pomy¶l jeszcze o wymianie sprężyn np. od combi .zreszt± tyle jest teraz typów sprężyn.Nawet sprzedawca w sklepie pewnie będzie wiedział jakie Ci doradzić(je¶li wybierzesz t± opcję).Powodzenia. |
|
|
TIESTO Czy¶ciciel gumiaków
Dołączył: Feb 20, 2006 Posty: 2
Miejscowość: Bieruń |
Wysłany: Sro Mar 01, 2006 12:45 am Temat postu: |
|
|
Jest wiele zakładów które robi± sprezyny i resory na zamówienie.W zakładzie niedaleko mojej miejscowosci koszt jednej spreżyny to ok.70zł. |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Sro Mar 01, 2006 8:14 am Temat postu: |
|
|
wolff napisał: |
Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem! |
Wolffie polecam ci link który zamiescił mundi w poscie u góry, to nie W123 ale tam sprawa tak samo wygl±da. Jeszcze raz polecam artykuł z W¦ rocznik chyba 2001 ale nie napewno. Podniesienie prze¶witu nie o kilka cm a 15 (calo¶ć 30cm!!!). Tylne zawieszenie beczki to dzielona o¶ka wiec nie ma problemu.
Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez beenPL20 dnia Sro Mar 01, 2006 9:37 am, w cało¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sro Mar 01, 2006 9:11 am Temat postu: |
|
|
beenPL20 napisał: |
Wolffie polecam ci link ktory zamiescil mundi w poscie u gory, to nie W123 ale tam sprawa tak samo wyglada. Jeszcze raz polecam artykul z W¦ rocznik chyba 2001 ale nie napewno. podniesienie przeswitu nie o kilkanascie cm a 15 (calosc 30cm). Tylne zawieszenie beczki to dzielona oska wiec nie ma problemu
Pozdrowienia |
Pliss tyle o ortografii mówimy, i jak grochem o ¶cianę . Może kartoniki żółte dawać za ortografię?? W tym przypadku brak polskich znaków już jest mocno raż±cy. |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Sro Mar 01, 2006 6:49 pm Temat postu: |
|
|
Nie czytałem wspomnianego artykułu , ale podniesienie nadwosia o 30cm. to moim zdaniem do¶ć spora zmiana konstrukcyjna i napewno tego nie można osi±gn±ć podkładkami pod sprężyny. Tak duże przeróbki we własnym zakresie mog± być niebezpieczne , nie mówi±c o uszkodzeniu samochodu. |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Sro Mar 01, 2006 7:04 pm Temat postu: |
|
|
eljot napisał: |
Nie czytałem wspomnianego artykułu , ale podniesienie nadwosia o 30cm. to moim zdaniem do¶ć spora zmiana konstrukcyjna i napewno tego nie można osi±gn±ć podkładkami pod sprężyny. Tak duże przeróbki we własnym zakresie mog± być niebezpieczne , nie mówi±c o uszkodzeniu samochodu. |
Eljot nie podwyższenie o 30cm
Podwyższenie daj±ce ł±czny prze¶wit 30cm. W linku mundiego u góry możesz przeczytać że podkładka o grubo¶ci 1,7cm zwiększył prze¶wit o 6cm czyli podwyższenie o np. 15 cm nie powinno być problemem. Fakt, że tak± gablot± nie można ¶migać na zakrętach, ale w teren to ¶wietna sprawa (nie na jak±¶ tam jazdę terenowo-przeprawow± ale na dojazd na ripki), przy takiej wysoko¶ci trudno na czym¶ się zawiesić.
Pozdrowienia |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Czw Mar 02, 2006 10:14 pm Temat postu: |
|
|
Kolego użuj wyobrażni , je¶li zwiększysz prze¶wit o 15 cm. rozci±gniesz znacznie amortyzatory , które nie s± z gumy i maj± okre¶lony zakres pracy ( nie tylko musz± mieć miejsce aby mogły się ¶cisn±ć , ale także musz± mieć gdzie się rozci±gn±ć ). Oczywi¶cie można to nadgonić zmieniaj±c miejsce ich mocowania. Pozostaje jeszcze kilka innych elementów jak chociażby zakres pracy wachaczy czy stabilizatorów. Oczywi¶cie na to wszystko s± sposoby. Tylko w sumie takie przeróbki s± kosztowne i można sobie na nie pozwolić w drugim samochodzie w domu , bo nie będzie on się nadawał do normalnej , komfortowej jazdy po szosach. S±dzę więc , że do tej sytuacji ma się nijak tytuł w/w artykułu "TERENÓWKA ZA DYCHĘ" ( chyba że chodzi o inn± dychę ).
Pozdrawiam
P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d )
P.S.
Przepraszam za ten "wykład" , ale spotkałem się już nie jeden raz z przerobionymi nie fachowo i tanio samochodami i z tym co pozostało z ich zawieszeń. |
|
|
hajasz Skrobacz pospolity
Dołączył: Jan 05, 2006 Posty: 34
Kraj: Polska Miejscowość: Miechów/Busko-Zdrój |
Wysłany: Czw Mar 02, 2006 10:24 pm Temat postu: |
|
|
Za dyche to teraz można kupic przyzwoit± terenówkę, a nie męczyc się z przeróbkami mesia |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Mar 02, 2006 11:06 pm Temat postu: |
|
|
hajasz napisał: |
Za dyche to teraz można kupic przyzwoit± terenówkę, a nie męczyc się z przeróbkami mesia |
Z 10tys pln-ów można kupić z 90-ego roku nissana patrola gr. ew dużo młodszego uaz-a po przeróbkach fabrycznych czyli rocznik 2000. Co rozumiem przez przeróbki fabryczne? W Polsce dystrybutor uaz-y przerabia i eksportuje na zachód tzn. wymieniaj± silniki na andorię albo na turbo iveco oraz wymiana foteli i jeszcze parę dodatków. Ew za 10 tys pln-ów można kupić cytrynę c15, skrzynkę wódki kto znajdzie drugi samochód o takiej dzielno¶ci terenowej w¶ród normalnych samochodów. Nie mówię o terenówkach ani jakichkolwiek 4x4 zreszt± niektóre pseudo terenówki to niech się schowaj± przy cytrynce . Za podobn± kwotę można kupić kilku letni± ładę nivę, ni± niestety nie da się skakać co można uazem robić. Wady nadwozia samono¶nego .
Ostatnio zmieniony przez artur dnia Czw Mar 02, 2006 11:21 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Czw Mar 02, 2006 11:20 pm Temat postu: |
|
|
eljot napisał: |
P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d ) |
To nie cud , to geometria trójk±tna i nic więcej.WeĽ trójk±t
..........................................................E
...............................C
A.............................B........................D
(tak schematycznie,inaczej nie umiem)
Jak zwiększysz długo¶ć odcinka BCproporcjonalnie wzro¶nie długo¶ć odcinkaDE.Proste. : |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 8:03 am Temat postu: |
|
|
eljot napisał: |
Kolego użuj wyobrażni , je¶li zwiększysz prze¶wit o 15 cm. rozci±gniesz znacznie amortyzatory , które nie s± z gumy i maj± okre¶lony zakres pracy ( nie tylko musz± mieć miejsce aby mogły się ¶cisn±ć , ale także musz± mieć gdzie się rozci±gn±ć ). Oczywi¶cie można to nadgonić zmieniaj±c miejsce ich mocowania. Pozostaje jeszcze kilka innych elementów jak chociażby zakres pracy wachaczy czy stabilizatorów. Oczywi¶cie na to wszystko s± sposoby. Tylko w sumie takie przeróbki s± kosztowne i można sobie na nie pozwolić w drugim samochodzie w domu , bo nie będzie on się nadawał do normalnej , komfortowej jazdy po szosach. S±dzę więc , że do tej sytuacji ma się nijak tytuł w/w artykułu "TERENÓWKA ZA DYCHĘ" ( chyba że chodzi o inn± dychę ).
Pozdrawiam
P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d )
P.S.
Przepraszam za ten "wykład" , ale spotkałem się już nie jeden raz z przerobionymi nie fachowo i tanio samochodami i z tym co pozostało z ich zawieszeń. |
Kolego Eljocie, w tematyce samochodowej specjalist± nie jestem, ale nie wydaje mi się, abym gdziekolwiek rozważał problem żywotno¶ci amortyzatorów (tzn. ich rozci±gnięcia, zmiany zakresu pracy) pomijaj±c rodzaj podkładki wpływaj±cej na pęknięcie sprężyny. Chodziło mi o teoretyczne możliwo¶ci zwiększenia prze¶witu. Nie wiem jak jest w praktyce ale my¶lę że takie zabiegi do pewnego stopnia nie wpływaj± znacz±co na charakter pracy.
Je¶li chodzi o grubo¶ć podkładki to jeszcze raz odsyłam do linku u góry. Praktyka mówi sama za siebię.
Co do tematu "terenówka za dychę" to nie wiem kto by kupił beczkę za 10 tysiaków w celu przerobienia jej na terenówkę, któr± zreszt± nigdy nie będzie. To jest tylko takie niefortunne sformułowanie tematu, taki CHŁYT MATERKINDODY Więc dzięki za porady kupna Uazów i Patrolów bo temat ofkors nie odnosi sie do wyboru samochodziku
Pozdrawiam! |
|
|
wolff ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Aug 24, 2004 Posty: 1430
Kraj: Polska Miejscowość: Bytom Górniki |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 8:38 am Temat postu: |
|
|
Mundi wszystko pięknie i ładnie - oczywi¶cie że można uzyskać taki prze¶wit ale tylko w osi pojazdu- a jak zapewnie wiesz na nierównym terenie to najczę¶ciej powiesisz sie nie ¶rodkiem a na zawieszeniu którego¶ z kól. Inn± spraw± jest zakres pracy amorów które takie przeróbki ograniczaj± i wymuszaj± zmianę na inne, to znowu zmusza do wumiany kolejnych czę¶ci itd itd.
Jeżeli teoretyzujemy to teoretyzujmy dalej. A co z pólosiami które po podniesieniu zawieszenia mogę okazać się za krótkie lub pracować na samym końcu wielowypustów? A przeguby? Jalk one będ± się zachowywać przy ci±głej pracy w skręcie? A same gumy tych przegubów, czy nie będziesz ich musiał wymienieć co 1000 km?
Licz±c koszt zwiększenia prze¶witu tego auta o 150 mm to naprawdę lepiej kupić co¶ gotowego. Takie jest moje zdanie! _________________ Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±. |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 9:55 am Temat postu: |
|
|
Wolfie, wła¶ciwie bym się z tob± zgodził, postawione przez ciebie pytania (retoryczne ) raczej okazały by się przeszkod± przy takim liftingu (15cm), ale nie dramatyzujmy te 5-9 cm w górę nie powinno rodzić tylu problemów.
Cytat: |
na nierównym terenie to najczę¶ciej powiesisz sie nie ¶rodkiem a na zawieszeniu którego¶ z kól |
WyobraĽ sobie dojazd na jezioro - najcze¶ciej droga z głębokimi koleinami z wysok± muld± ziemi po ¶rodku - w takich sytuacjach najczę¶ciej szorujesz misk± albo dyferencjałem i tutaj prze¶wit najbardziej się przydaje. |
|
|
wolff ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Aug 24, 2004 Posty: 1430
Kraj: Polska Miejscowość: Bytom Górniki |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 10:58 am Temat postu: |
|
|
No i wracamy do tego co napisałem na samym pocz±tku! Pdniesienie tak ale do pewnych granic. Przy tym modelu podniesienie o 100 mm w osi pojazdu wydaje mi się już ciut za dużo ale możliwe do uzyskania w rozs±dnej granicy przeróbek. Montujemy oczywi¶cie osłonę miski olejowej, dajemy podkładki pod sprężyny lub wymieniamy je na twardsze o dwie klasy, kupujemy większe felgi i opony wysokoprofilowe po wcze¶niejszym pomiarze wnęki nadkola i to powinno wystarczyć. _________________ Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±. |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 11:26 am Temat postu: |
|
|
Nie wspominałem o żywotno¶ci amortyzatorów , tylko o tym że przy rozci±gnięciu nie będ± one miały możliwo¶ci pracy i nie będ± spelniały swojego zadania.a w praktyce takie zabiegi maj± znacz±cy wpływ pracę pozostałych elementów i niestety trzeba brać to pod uwagę.
Teoretycznie możemy zwiększyć prze¶wit podkładkami nawet o 30cm. i niech samochód sobie taki stoi , ale je¶li w praktyce ma on jeĽdzić musi taka przeróbka być przemy¶lana , zrobiona fachowo , wzięte pod uwagę wszystkie elementy zawieszeń i niestety kosztować.
Zgadzam się całkowicie z Wolffem , we własnym zakresie możemy wymienić felgi , opony czy sprężyny i to musi wystarczyć. |
|
|
thomas Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Feb 01, 2006 Posty: 238
Kraj: Polska Miejscowość: Siedlce |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 11:29 am Temat postu: |
|
|
zamiast przerabiać osobówkę na terenówkę lepiej od razu kupić terenówkę, a najlepiej UAZ-a do takich wypadów wędkarskich i bardziej skoncentrować się na wędkarstwie niż na motoryzacji( jeżeli kto¶ lubi) _________________ TRAPER |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 12:47 pm Temat postu: |
|
|
Brawo!Brawo! - thomas |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 8:15 pm Temat postu: |
|
|
thomas napisał: |
zamiast przerabiać osobówkę na terenówkę lepiej od razu kupić terenówkę, a najlepiej UAZ-a do takich wypadów wędkarskich i bardziej skoncentrować się na wędkarstwie niż na motoryzacji( jeżeli kto¶ lubi) |
Nie No Nain Niet o żadnym diametralnym przerabianiu nie ma mowy, chodzi tylko (aż?) o zwiększenie prze¶witu.
Boje się powiedzięć to na forum wędkarskim , ale: Nie samym wędkarstwem żyje człowiek.
No, teraz możecie mnie ukamienować |
|
|
eljot Skrobacz pospolity
Dołączył: Feb 21, 2006 Posty: 38
Kraj: Polska Miejscowość: Poznań |
Wysłany: Pią Mar 03, 2006 9:00 pm Temat postu: |
|
|
W tym rzecz , że to "tylko zwiększenie prze¶witu" może być o 2-3cm. , więcej to już "diametralne przeróbki" .
P.S.
W sumie , chętnie pożyłbym samym wędkarstwem. |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Sob Mar 04, 2006 11:43 pm Temat postu: |
|
|
Także widzisz beenPL20 ile kłopotów z prze¶witem.Co do amortyzatorów to z tylnymi nie powinno być kłopotu,bo s± wewn±trz sprężyn ,więc ich zakres pracy podniesie się o grubo¶ć podkładki(ok.2cm).Z przodu sprawa lekko się komplikuje,bo amortyzatory s± między sprężyn± i kołem i ich zakres podniesie się znacz±co.NO i jeszcze jedno.Trzeba będzie poprawić geometrię bo oponki to szybko polec±. : |
|
|
anubisms Czy¶ciciel gumiaków
Dołączył: Feb 05, 2006 Posty: 4
Kraj: Polska Miejscowość: Legionowo |
Wysłany: Sob Mar 11, 2006 10:27 pm Temat postu: |
|
|
A po co kupować beczke i robić dziki tuning zawieszenia jak równie dobrze za połowę ceny można kupić chociażby Cytrynke z fabryczn± regulacj± wysokosci zawieszenia skoro już sie uparlismy na osobówkę z dużym przeswitem, regulacja wysokosci ok 20 cm.
Pozdro |
|
|
Mundi Pogawędkowy twardziel
Dołączył: May 15, 2005 Posty: 341
Kraj: Polska Miejscowość: Bielsk Podlaski |
Wysłany: Nie Mar 12, 2006 6:56 am Temat postu: |
|
|
anubisms napisał: |
A po co kupować beczke i robić dziki tuning zawieszenia jak równie dobrze za połowę ceny można kupić chociażby Cytrynke z fabryczn± regulacj± wysokosci zawieszenia skoro już sie uparlismy na osobówkę z dużym przeswitem, regulacja wysokosci ok 20 cm.
Pozdro |
anubismsie po co kupować cytrynkę jak JUŻ SIĘ MA Mesia i się chce przerobić.Czytaj wszystko. : |
|
|
beenPL20 Operator wędziska
Dołączył: Jan 21, 2006 Posty: 170
Kraj: Polska Miejscowość: Koszalin |
Wysłany: Nie Mar 26, 2006 7:22 pm Temat postu: |
|
|
Znalazłem fajn± terenówkę i też za dychę : może kogo¶ zainteresuje KLIK _________________ Daj biedakowi rybę to zje i dalej będzie głodny, a daj mu wędkę to sam sobie ryb nałapie. |
|
|
|