Poprzedni temat :: Następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Wto Maj 17, 2011 10:27 am Temat postu: Silnik Parsun 5 kM |
|
|
Jak w temacie - proszę o opinie. Nie piszcie tylko, że chińszczyzna itp... Jest to poprzednia wersja Yamahy. Chodzi o opinie ewentualnych użytkowników. Mam dylemat czy kupić używkę oryginał, czy gwarancyjn± nówkę ? |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Wto Maj 17, 2011 1:21 pm Temat postu: |
|
|
Parsuna w wersji seaking widziałe¶ u mnie na zlocie i jest to raczej kopia a nie starsza wersja Yamahy. Je¶li Parsun to tylko nówka z gwarancj±.Co do używki Yamahy, też warta uwagi, ale pod warunkiem że znasz legalne Ľródło pochodzenia takie moje zdanie. Dla tego ja wybrałem chinola. Mój pali nagminnie ¶wiece, co kilkana¶cie h pływania, ale to już się u Zamkiego dopytałem, za bogat± mieszankę w gaĽniku ma, trzeba zubożyć. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Wto Maj 17, 2011 2:45 pm Temat postu: |
|
|
Wła¶nie na różnych forach motorowodniackich doczytałem, że to poprzedni model Yamahy, bodajże 4. Mam na my¶li tylko nowy. O tych używanych chodz± takie legendy, że strach się bać. Parsun ponoć robi dla Yamahy. Sea King to inna nazwa handlowa |
|
|
bassoon Starszy podbierakowy
Dołączył: Sep 16, 2006 Posty: 109
Kraj: Polska Miejscowość: Tarnowskie Góry |
Wysłany: Czw Maj 26, 2011 10:29 pm Temat postu: |
|
|
Witam. Też czytałem i słyszałem różne rzeczy i kupiłem rocznego Parsuna na fakturę z gwarancj± jeszcze roczn±. I oddałem go po dwóch tygodniach.
Nie będę pisał co nie działało(co działało),ale przede wszystkim był bardzo gło¶ny. Na wolnych obrotach normalnie nie dało się rozmawiać.
Teraz mam co prawda dwucylindrowy ale dwusuw czyli gło¶niejszy niby,a na wolnych obrotach słychać jak woda z chłodzenia się przelewa. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 7:58 am Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
Parsuna w wersji seaking widziałe¶ u mnie na zlocie i jest to raczej kopia a nie starsza wersja Yamahy. Je¶li Parsun to tylko nówka z gwarancj±.Co do używki Yamahy, też warta uwagi, ale pod warunkiem że znasz legalne Ľródło pochodzenia takie moje zdanie. Dla tego ja wybrałem chinola. Mój pali nagminnie ¶wiece, co kilkana¶cie h pływania, ale to już się u Zamkiego dopytałem, za bogat± mieszankę w gaĽniku ma, trzeba zubożyć. |
Czy wymieniałe¶ filtry powietrza i oleju, jeżeli tak, to gdzie kupowałe¶ ? |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 6:07 pm Temat postu: |
|
|
Mój jest jeszcze na gwarancji. Wymianę dopiero będzie miał w paĽdzierniku. Serwisuję w autoryzowanym serwisie, który niedaleko roboty mam. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 6:35 pm Temat postu: |
|
|
Zgodnie z instrukcj± przez 10h trzeba docierać na wolnych obrotach i potem wymienić olej. Ja kupiłem krótkiego Parsuna 5 kM. Jeszcze nic nie robiłem bo w dniu dostawy wyjeżdżałem do niemiec. Wzi±łem instrukcję i tu j± studiuję. Po powrocie w poniedziałek się za niego wezmę. Sprzedawca dał mi na maila nr telefonu do serwisu, gdzie mogę spytać o te filtry. |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 7:05 pm Temat postu: |
|
|
krzysztofCz napisał: |
Zgodnie z instrukcj± przez 10h trzeba docierać na wolnych obrotach i potem wymienić olej. Ja kupiłem krótkiego Parsuna 5 kM. Jeszcze nic nie robiłem bo w dniu dostawy wyjeżdżałem do niemiec. Wzi±łem instrukcję i tu j± studiuję. Po powrocie w poniedziałek się za niego wezmę. Sprzedawca dał mi na maila nr telefonu do serwisu, gdzie mogę spytać o te filtry. |
W moim w instrukcji stoi 20h docierania. Od razu zrobił mi to serwis i pełn± obsługę po 20h bo była taka możliwo¶ć. W ksi±żce gwarancyjnej od razu odpowiedni± adnotację nanie¶li. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 6:57 pm Temat postu: |
|
|
bassoon napisał: |
Witam. Też czytałem i słyszałem różne rzeczy i kupiłem rocznego Parsuna na fakturę z gwarancj± jeszcze roczn±. I oddałem go po dwóch tygodniach.
Nie będę pisał co nie działało(co działało),ale przede wszystkim był bardzo gło¶ny. Na wolnych obrotach normalnie nie dało się rozmawiać.
Teraz mam co prawda dwucylindrowy ale dwusuw czyli gło¶niejszy niby,a na wolnych obrotach słychać jak woda z chłodzenia się przelewa. |
Dziwne... mój na wolnych obrotach chodzi bardzo cicho, na połowie manetki swobodnie można rozmawiać. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Cze 04, 2011 7:02 pm Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
Parsuna w wersji seaking widziałe¶ u mnie na zlocie i jest to raczej kopia a nie starsza wersja Yamahy. Je¶li Parsun to tylko nówka z gwarancj±.Co do używki Yamahy, też warta uwagi, ale pod warunkiem że znasz legalne Ľródło pochodzenia takie moje zdanie. Dla tego ja wybrałem chinola. Mój pali nagminnie ¶wiece, co kilkana¶cie h pływania, ale to już się u Zamkiego dopytałem, za bogat± mieszankę w gaĽniku ma, trzeba zubożyć. |
Artur sprawdĽ jakie masz ¶wiece. W instrukcji mam BR6HS, a w silniku jest BR7HS. Być może różnica warto¶ci cieplnej sprawia Ci kłopoty. Ja na razie tego nie zauważyłem, ale zamówiłem oryginalne ¶wiece. Co do filtrów to pic na wodę robiony przez serwisy. W silnikach tej mocy filtry nie występuj± (s± paliwowe tylko), przy większych mocach jest filtr oleju. |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 8:00 am Temat postu: |
|
|
Stosuję takie jak instrukcji. |
|
|
bassoon Starszy podbierakowy
Dołączył: Sep 16, 2006 Posty: 109
Kraj: Polska Miejscowość: Tarnowskie Góry |
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 8:53 am Temat postu: |
|
|
krzysztofCz - ja tylko pisalem o swoich do¶wiadczeniach. Ja kupilem używanego Parsuna z firmy czarterowej na gwarancji na fakturę. Teraz wiem,że z firmy czarterowej się nie kupuje. Całe szczę¶cie,że przyjęli go z powrotem. Równie dobrze może być zajechany każdy inny silnik renomowanej marki.
No ale co nowe to nowe,życzę bezpiecznego i przyjemnego pływania!.
Dodam ważn± rzecz-nigdy ale to przenigdy nie odpalać silnika bez wody nawet na kilka sekund. Zatrze się wirnik pompy wodnej. Sprawdzać czy leci woda, może się czasem zatkać kratka wlewu.Chłodzenie to podstawa.
Jeszcze jeden knif-jak się sprawdza iskrę,to ¶wieca musi być przyłożona do masy,kręcenie na wł±czonym zapłonie ¶wiecy w "powietrzu" może uszkodzić moduł(no ale sprawdzanie iskry będzie chyba dopiero za parę/na¶cie lat),ale warto wiedzieć. |
|
|
kot_bury Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Dec 21, 2005 Posty: 581
Kraj: Polska Miejscowość: Warszawa |
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 4:06 pm Temat postu: |
|
|
bassoon napisał: |
Jeszcze jeden knif-jak się sprawdza iskrę,to ¶wieca musi być przyłożona do masy,kręcenie na wł±czonym zapłonie ¶wiecy w "powietrzu" może uszkodzić moduł(no ale sprawdzanie iskry będzie chyba dopiero za parę/na¶cie lat),ale warto wiedzieć. |
Hi. hi! Nawet dotykanie ¶wiec± do masy nie daje gwarancji, że modułu "diabli nie wezm±" Układy (moduły) zapłonowe wymagaj± bardzo dobrego umasowienia. Trochę oleju, mała powierzchnia styku i po module :?
Co do ciepłoty ¶wiec to temat jest "rzeka". Duże silniki prawie nie zauważaj± zmiany ciepłoty ¶wiecy o +/- 1 stopień. Małe silniki s± wrażliwe na zmianę ciepłoty ¶wiecy. Dobór ¶wiecy zależy również od strefy klimatycznej (kiedy¶ nawet inne ¶wiece stosowano latem, a inne zim±). Na pocieszenie dodam, że rozwój technologiczny w produkcji ¶wiec (dodatki miedzi, srebra, itru) spowodował, że ciepłota ¶wiecy stała się bardziej "elastyczna". Znaczy to tyle, że ¶wieca oznakowana ciepłot± "7" pracuje praktycznie w zakresie "7-8". Tyle podstawowej teorii, dalej "główkujcie" sami. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Nie Cze 12, 2011 4:34 am Temat postu: |
|
|
Tak± odpowiedĽ otrzymałem z serwisu. Jestem zaskoczony, że odpowiedĽ dostałem w sobotę wieczorem.
Cytat: |
¦wiec± montowan± fabrycznie jest NGK BR7HS.
Nie stwierdzono by cieplejsza ¶wieca BR6HS była przyczyna jakichkolwiek
problemów z zapłonem.
Nie potrafię odpowiedzieć dlaczego inna ciepłota jest zakładana fabrycznie,
a inna jest w instrukcji.
My w razie konieczno¶ci wymiany zakładamy fabryczne ¶wiece NGK BR7HS.
|
|
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 11:23 am Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
Stosuję takie jak instrukcji. |
Jak tam Twoje ¶wiece ?
Ja natłukłem motogodzin, cały czas na tej pierwszej, innej niż w instrukcji i bez problemu. Pływam w zasadzie tylko po pełnym morzu, czasami w warunkach do¶ć ekstremalnych i nie zawiódł mnie ani razu (Oldi może potwierdzić ). Od czasu do czasu wykręcam i czyszczę profilaktycznie szczotk± oraz sprawdzam przerwę na elektrodach. |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 12:48 pm Temat postu: |
|
|
nie wiem. Dawno nie pływałem. nie mam czasu. Może w niedzielę. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 1:11 pm Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
nie wiem... nie mam czasu. |
Nie masz czasu na ryby ???
Człowieku... rzuć pracę, naukę i... nie marnuj życia |
|
|
Badr_Hari Sporz±dzacz omotek
Dołączył: Dec 29, 2007 Posty: 154
Kraj: Morocco
|
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 11:31 am Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie ciut z innej beczki. Czy sruba od tego...Parsuna pasuje do Yamahy 4KM i bedzie normalnie funkcjonowac? Na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze tak... :roll: _________________ Badr Hari |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 12:00 pm Temat postu: |
|
|
W serwisie mówi±, że czę¶ci pasuj±, bo to te same silniki.
Dzisiaj pływałem w trollingu po morzu od 05:30 do 11:30, pokonałem ze 20km a w zbiorniku ubyło na oko z 1,5 l. |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 12:32 am Temat postu: |
|
|
krzysztofCz napisał: |
W serwisie mówi±, że czę¶ci pasuj±, bo to te same silniki.
Dzisiaj pływałem w trollingu po morzu od 05:30 do 11:30, pokonałem ze 20km a w zbiorniku ubyło na oko z 1,5 l. |
Krzysiek co do spalania, mam podobne, je¶li nie takie same spostrzeżenia. Pali tyle jak by na oparach pracował. Zreszt± tak podejrzewam. Co do palenia ¶wiec. Wczoraj z serwisantem się zgadałem i podpowiedział mi myk jaki mam zastosować. Byłem bo linka startera się urwała. Przez tel miałem instrukcję, ale nie do końca j± zastosowałem. I wczoraj podjechałem żeby nawin±ć prawidłowo (dziecinnie proste jak się wie), i przy okazji parę spraw się dopytałem. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 2:33 am Temat postu: |
|
|
Ja mam jeszcze tę fabryczn±, pierwsz±. Po dłuższej jeĽdzie wykręcam i czyszczę szczot± stalow±.
Muszę chyba przećwiczyć z tym sznurkiem, na morzu na pych nie odpalę |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 6:44 am Temat postu: |
|
|
krzysztofCz napisał: |
Ja mam jeszcze tę fabryczn±, pierwsz±. Po dłuższej jeĽdzie wykręcam i czyszczę szczot± stalow±.
Muszę chyba przećwiczyć z tym sznurkiem, na morzu na pych nie odpalę |
Miej ze sob± dług± stożkow± 10-ę. Jak zdejmiesz ustrojstwo plastykowe, to pokaże Ci się metalowy kielich. Nawijasz linkę na niego i startujesz jak wietieroka . |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 6:51 am Temat postu: |
|
|
Dzięki Artur za podpowiedĽ. |
|
|
welski Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 04, 2004 Posty: 703
Kraj: Polska Miejscowość: gdansk |
Wysłany: Sob Sie 20, 2011 6:08 am Temat postu: |
|
|
zlaczka do paliwa to pasuje od .." |
|
|
artur Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 08, 2002 Posty: 2182
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2011 6:25 am Temat postu: |
|
|
Yamahy, je¶li dobrze pamiętam. |
|
|
krzysztofCz RZEP
Dołączył: Jul 01, 2006 Posty: 2548
Kraj: Polska
|
Wysłany: Sob Sie 20, 2011 7:00 am Temat postu: |
|
|
artur napisał: |
Yamahy, je¶li dobrze pamiętam. |
Dobrze pamiętasz, na pewno od Yamahy. |
|
|
|