Czy wiesz, że...
Gło¶ny, becz±cy odgłos, rozlegaj±cy się wiosn± na podmokłych ł±kach wydawany jest przez bekasy kszyki, za pomoc± sterówek (piór) ogona.

Konto/logowanie
Members List ZAREJESTROWANI
 Ostatni Tobiasz
 Dzisiaj 0
 Wczoraj 0
 Wszyscy 4520

 UŻYTKOWNICY
 Goscie 555
 Zalogowani 0
 Wszyscy 555

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj

Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj
aby zalogować się!

Na forum napisali
krzysztofCz: Bo na mnie blisko¶ć morza tak wpływa :hihi ...(500298) Apr 28, @ 11:30:49

dzas: widocznie emeryci z mojego otoczenia s± jacy¶ zużyci, nie to co K ...(500298) Apr 26, @ 18:57:18

krzysztofCz: Kamil... bo Dż±sik nie wie co emeryci lubi± najbardziej (i mog± ...(500298) Apr 26, @ 16:41:35

Tiur: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(500298) Apr 26, @ 00:02:06

dzas: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(500298) Apr 24, @ 21:24:03

mario_z: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(500298) Apr 21, @ 18:55:22

krzysztofCz: Podoba mi się Twój plan w punkcie (3) :hihi ...(500298) Apr 04, @ 12:47:07

lecek: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(500298) Apr 03, @ 19:46:58

krzysztofCz: Tylko nie miej złudzeń, że na emeryturze będziesz miał więcej cza ...(500298) Apr 03, @ 15:57:03

lecek: Jeszcze (jak dla mnie) to trochę mało czasu Mój pracodawca wyz ...(500298) Apr 03, @ 10:34:12


Artykuły komentowali
Krzysztof46 w ''Znowu Ta Szwecja'': Szkoda panowie ze sié nie oglaszacie .Chétnie dokoptowalbym do fajnej ekipy ...
Karpiarz w ''Usuwanie usterek w wagglerach i sliderach Dino.'': Ot fachura jestes Jotes. Pozdrawiam i dzieki za cenne wskazowki.
grubyzwierz w ''Znowu Ta Szwecja'': hmhmh... Mówisz Jacek, że Szwecja.. ? Kto wie, kto wie... :)
krzysztofCz w ''Znowu Ta Szwecja'': Janku czekamy na now± relację :-)
old_rysiu w ''Znowu Ta Szwecja'': A my pozdrawiamy z Polen :-)
jjjan w ''Znowu Ta Szwecja'': Jeszcze nie do końca.
Ekipa pozdrawia że Sweden.🙂

Zenon w ''Znowu Ta Szwecja'': Dlaczego "znowu" czyżby się znudziła?

Miło widzieć znajome pyszcz...

jjjan w ''Znowu Ta Szwecja'': Gdyby popłyn±ć w czwartek w dzień, to do Karlskrony, bilet dla czterech plus...
dzas w ''Znowu Ta Szwecja'': koszta zależ± od tego ile pijesz... :) bez tego w 2,5 tysia za dwa tygodnie ...
the_animal w ''Znowu Ta Szwecja'': ¦wietna wyprawa - ekipa wiadomo - chętnie dowiedział bym się jakie koszta s±...

Rozmaito¶ci
» Pomocnik
» Regulamin PW
» Przeszukiwanie zasobów
» Przeszukiwanie forum
» Łowca Okazów 2010
» Grand Prix Czatu
» Prognoza pogody
» O¶rodki i stanice wędkarskie
» Rejestracja łódki
» Interaktywne krzyżówki

Recenzje
· JAXON ZX MACHINE 400
· MacTronic NICHIA HLS-1NL2L
· TUBERTINI GORILLA UC4 FLUOROCARBON
· Daiwa Exceler Style F
· Namiot Fjord Nansen
· Mikado NSC Feeder
· Wędzisko Mikado NSC 360 Feeder Nanostructure
· Mistrall Bavaria 2,7
· żyłka DUAL BAND
· Mikado T-Rex Bolognese 600

Filmoteka
Sum 200cm

Dodał: avallone78
Dodany: 14th Feb 2011
Odsłon: 2273
Ocena: 0.00 Ocen: 0

X targi Na Ryby ZAJAWKA

Dodał: jarecki74
Dodany: 19th Mar 2010
Odsłon: 2050
Ocena: 1.00 Ocen: 1

Boleń Wojtka

Dodał: wojto-ryba
Dodany: 23rd Dec 2009
Odsłon: 2166
Ocena: 5.00 Ocen: 1

Żerowanie karpi 5/5

Dodał: Marek_b
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2300
Ocena: 5.00 Ocen: 4

Żerowanie karpi 4/5

Dodał: Marek_b
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2131
Ocena: 5.00 Ocen: 2

Żerowanie karpi 3/5

Dodał: Marek_b
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2188
Ocena: 4.00 Ocen: 1

Żerowanie karpi 2/5

Dodał: Marek_b
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2095
Ocena: 5.00 Ocen: 1

Żerowanie karpi 1/5

Dodał: Marek_b
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2142
Ocena: 2.00 Ocen: 1

Sum Odrzański

Dodał: jarokowal
Dodany: 23rd Mar 2009
Odsłon: 2501
Ocena: 5.00 Ocen: 3

Hol suma

Dodał: Marek_b
Dodany: 22nd Mar 2009
Odsłon: 2327
Ocena: 5.00 Ocen: 3


Forum Dyskusyjne Pogawędek Wędkarskich

Pogawędki Wędkarskie :: Zobacz temat - Terenówka za dychę
Pogawędki Wędkarskie Strona Główna -> Off Topic
Terenówka za dychę
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Lista tematów forum
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Czw Lut 23, 2006 11:13 am    Temat postu: Terenówka za dychę Odpowiedz z cytatem

Taki tytuł miał artykuł umieszczony w którym¶ tam numerze W¦. Mowa tam była o modyfikacji starego poczciwego Mercedesa 200D W123 w celu stiunningowania go do potrzeb wędkarskich wesoly wesoly wesoly czyli min zmiana opon, zwiększenie prze¶witu, osłona pod silnikiem itp. Wła¶nie je¶li chodzi o prze¶wit to czy itnieje możliwo¶ć zwiększenia go poprzez umieszczenie poduszek pod amortyzatory w zawieszeniu przednim i tylnym a je¶li tak to o ile można uzyskać z tego cm (Zaznaczem że nie znam się na temacie chodzi mi tylko o tak± możliwo¶ć usmiech ).
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Sob Lut 25, 2006 9:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisz±c "poduszki pod amortyzatory" miałe¶ pewnie na my¶li podkładki pod spreżyny,bo to one zwiększ± prze¶wit.A tak zrobił jeden gostek
TUTAJ . My¶lę,że o to chodziło.Znajdziesz tam dużo więcej cennych porad.Powodzenia. usmiech
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Sob Lut 25, 2006 11:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mundi dzieki za stronke usmiech dokopalem sie do tego w¶ i oczywiscie chodzi o podkladki pod sprezyny ale w temacie sie jeszcze rozejrze
Pozdrowienia!
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Sob Lut 25, 2006 7:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Montuj±c wspomniane podkładki gumowe w sprężyny narażasz się na nieuchronne pęknięcie tych sprężyn , czyli s±dzę że prze¶wit który uzyskasz nie jest wart wymiany spężyn (częstej wymiany).
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Nie Lut 26, 2006 8:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eljot napisał:
Witam!
Montuj±c wspomniane podkładki gumowe w sprężyny narażasz się na nieuchronne pęknięcie tych sprężyn , czyli s±dzę że prze¶wit który uzyskasz nie jest wart wymiany spężyn (częstej wymiany).


eljot a mozesz mi napisac dlaczego, slyszalem o innych tego typu modyfikacjach i raczej nie bylo takich problemow
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Nie Lut 26, 2006 12:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiele razy i w wielu modelach samochodów spotkałem się z popękanymi sprężynami po takich wła¶nie przeróbkach.
Wkładaj±c t± wkładkę pomiędzy zwoje sprężyny usztywniasz j± , ale jadnocze¶nie powodujesz że kilka zwojów zostaje wył±czone z pracy a obci±żenia na pozostałe znacznie się zwiększaj±.
Naukowo Ci tego nie wytłumaczę , to tylko moje do¶wiadczenia.
Pozdrawiam
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Nie Lut 26, 2006 1:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem ze problem pojawia sie przy przekladkach pomiedzy zwojami spezyny. A co powiesz na PODKŁADKI pod sprężyne - charakterystyka pracy sprezyny sie nie zmienia wiec nie ma zagrozenia ze sprezyna trzasnie.

PS. Czy adminom nie przeszkadza temat postu?
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Pon Lut 27, 2006 5:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eljot nie chodzi o wkładkę w sprężynę,tylko o podkładkę między sprężyn± a karoseri± .
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Pon Lut 27, 2006 12:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam koledzy. Ja mówiłem (pisałem) faktycznie o przekładkach między zwoje sprężyn. Podkładka pod spężynę napewno nie będzie powodowala jej pękania , w ten sposób można jednak zwiększyć prze¶wit też tylko do pewnego stopnia ( tzw. zdrowy rozs±dek) , trzeba pamiętać o możliwo¶ciach amortyzatora ( jego długo¶ć i zakres pracy ).
Podsumowuj±c : podkładki pod sprężyny s± znacznie lepszym rozwi±zaniem , niestety także one przeważnie nie załatwiaj± całkowicie sprawy. ( to moje zdanie )
wolff
¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów


Dołączył: Aug 24, 2004
Posty: 1430

Kraj: Polska
Miejscowość: Bytom Górniki
PostWysłany: Pon Lut 27, 2006 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem!
_________________
Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±.
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Pon Lut 27, 2006 6:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wolff napisał:
Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem!


Zgadzam się w całej rozci±gło¶ci.
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Pon Lut 27, 2006 10:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mesia nie posiadam ale w niezamierzony sposób powiększył mi się prze¶wit w ładzie samarze.Otóż wymieniłem sprężyny na nowe i okazało się,że dostałem sprężyny o 1,5 zwoja dłuższe tył poszedł do góry o ok. 15cm. wygl±da dziwnie ale mi to nie przeszkadza a wręcz przeciwnie.Na badaniach technicznych żadnych odchyleń w pracy amortyzatorów nie stwierdzono, nawet nie jest twardsza.Także pomy¶l jeszcze o wymianie sprężyn np. od combi .zreszt± tyle jest teraz typów sprężyn.Nawet sprzedawca w sklepie pewnie będzie wiedział jakie Ci doradzić(je¶li wybierzesz t± opcję).Powodzenia.
TIESTO
Czy¶ciciel gumiaków
Czy¶ciciel gumiaków


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 2


Miejscowość: Bieruń
PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 12:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest wiele zakładów które robi± sprezyny i resory na zamówienie.W zakładzie niedaleko mojej miejscowosci koszt jednej spreżyny to ok.70zł.
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 8:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wolff napisał:
Podkładki pod sprężynę to tylko kilka, kilkana¶cie milimetrów zwiększenia prze¶witu, pod warunkiem że i przód jak i tył samochodu jest wyposażony w zawieszenie niezależne. Jeżeli natomiast z tyłu jest belka to poza wymian± opon na wysokoprofilowe lub felg i opon na większe nic innego nie da się zrobić. Można oczywi¶cie wtedy wymienić całe tylne zawieszenie na innego typu ale koszt takiej przeróbki mija się z celem!


Wolffie polecam ci link który zamiescił mundi w poscie u góry, to nie W123 ale tam sprawa tak samo wygl±da. Jeszcze raz polecam artykuł z W¦ rocznik chyba 2001 ale nie napewno. Podniesienie prze¶witu nie o kilka cm a 15 (calo¶ć 30cm!!!). Tylne zawieszenie beczki to dzielona o¶ka wiec nie ma problemu.
Pozdrowienia


Ostatnio zmieniony przez beenPL20 dnia Sro Mar 01, 2006 9:37 am, w cało¶ci zmieniany 1 raz
artur
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: Oct 08, 2002
Posty: 2182

Kraj: Polska
PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 9:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

beenPL20 napisał:
Wolffie polecam ci link ktory zamiescil mundi w poscie u gory, to nie W123 ale tam sprawa tak samo wyglada. Jeszcze raz polecam artykul z W¦ rocznik chyba 2001 ale nie napewno. podniesienie przeswitu nie o kilkanascie cm a 15 (calosc 30cm). Tylne zawieszenie beczki to dzielona oska wiec nie ma problemu
Pozdrowienia


Pliss tyle o ortografii mówimy, i jak grochem o ¶cianę . Może kartoniki żółte dawać za ortografię?? W tym przypadku brak polskich znaków już jest mocno raż±cy.
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 6:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie czytałem wspomnianego artykułu , ale podniesienie nadwosia o 30cm. to moim zdaniem do¶ć spora zmiana konstrukcyjna i napewno tego nie można osi±gn±ć podkładkami pod sprężyny. Tak duże przeróbki we własnym zakresie mog± być niebezpieczne , nie mówi±c o uszkodzeniu samochodu.
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Sro Mar 01, 2006 7:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eljot napisał:
Nie czytałem wspomnianego artykułu , ale podniesienie nadwosia o 30cm. to moim zdaniem do¶ć spora zmiana konstrukcyjna i napewno tego nie można osi±gn±ć podkładkami pod sprężyny. Tak duże przeróbki we własnym zakresie mog± być niebezpieczne , nie mówi±c o uszkodzeniu samochodu.


Eljot nie podwyższenie o 30cm wesoly wesoly wesoly
Podwyższenie daj±ce ł±czny prze¶wit 30cm. W linku mundiego u góry możesz przeczytać że podkładka o grubo¶ci 1,7cm zwiększył prze¶wit o 6cm wykrzyknik wykrzyknik wykrzyknik czyli podwyższenie o np. 15 cm nie powinno być problemem. Fakt, że tak± gablot± nie można ¶migać na zakrętach, ale w teren to ¶wietna sprawa (nie na jak±¶ tam jazdę terenowo-przeprawow± ale na dojazd na ripki), przy takiej wysoko¶ci trudno na czym¶ się zawiesić.
Pozdrowienia wesoly wesoly wesoly
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego użuj wyobrażni , je¶li zwiększysz prze¶wit o 15 cm. rozci±gniesz znacznie amortyzatory , które nie s± z gumy i maj± okre¶lony zakres pracy ( nie tylko musz± mieć miejsce aby mogły się ¶cisn±ć , ale także musz± mieć gdzie się rozci±gn±ć ). Oczywi¶cie można to nadgonić zmieniaj±c miejsce ich mocowania. Pozostaje jeszcze kilka innych elementów jak chociażby zakres pracy wachaczy czy stabilizatorów. Oczywi¶cie na to wszystko s± sposoby. Tylko w sumie takie przeróbki s± kosztowne i można sobie na nie pozwolić w drugim samochodzie w domu , bo nie będzie on się nadawał do normalnej , komfortowej jazdy po szosach. S±dzę więc , że do tej sytuacji ma się nijak tytuł w/w artykułu "TERENÓWKA ZA DYCHĘ" ( chyba że chodzi o inn± dychę ).
Pozdrawiam

P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d )

P.S.
Przepraszam za ten "wykład" , ale spotkałem się już nie jeden raz z przerobionymi nie fachowo i tanio samochodami i z tym co pozostało z ich zawieszeń. smutny
hajasz
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Jan 05, 2006
Posty: 34

Kraj: Polska
Miejscowość: Miechów/Busko-Zdrój
PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 10:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za dyche to teraz można kupic przyzwoit± terenówkę, a nie męczyc się z przeróbkami mesia
artur
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: Oct 08, 2002
Posty: 2182

Kraj: Polska
PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 11:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hajasz napisał:
Za dyche to teraz można kupic przyzwoit± terenówkę, a nie męczyc się z przeróbkami mesia


Z 10tys pln-ów można kupić z 90-ego roku nissana patrola gr. ew dużo młodszego uaz-a po przeróbkach fabrycznych czyli rocznik 2000. Co rozumiem przez przeróbki fabryczne? W Polsce dystrybutor uaz-y przerabia i eksportuje na zachód tzn. wymieniaj± silniki na andorię albo na turbo iveco oraz wymiana foteli i jeszcze parę dodatków. Ew za 10 tys pln-ów można kupić cytrynę c15, skrzynkę wódki kto znajdzie drugi samochód o takiej dzielno¶ci terenowej w¶ród normalnych samochodów. Nie mówię o terenówkach ani jakichkolwiek 4x4 zreszt± niektóre pseudo terenówki to niech się schowaj± przy cytrynce usmiech. Za podobn± kwotę można kupić kilku letni± ładę nivę, ni± niestety nie da się skakać co można uazem robić. Wady nadwozia samono¶nego usmiech.


Ostatnio zmieniony przez artur dnia Czw Mar 02, 2006 11:21 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 11:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eljot napisał:


P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d )

To nie cud , to geometria trójk±tna i nic więcej.WeĽ trójk±t
..........................................................E
...............................C

A.............................B........................D
(tak schematycznie,inaczej nie umiem)
Jak zwiększysz długo¶ć odcinka BCproporcjonalnie wzro¶nie długo¶ć odcinkaDE.Proste. wink:
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 8:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eljot napisał:
Kolego użuj wyobrażni , je¶li zwiększysz prze¶wit o 15 cm. rozci±gniesz znacznie amortyzatory , które nie s± z gumy i maj± okre¶lony zakres pracy ( nie tylko musz± mieć miejsce aby mogły się ¶cisn±ć , ale także musz± mieć gdzie się rozci±gn±ć ). Oczywi¶cie można to nadgonić zmieniaj±c miejsce ich mocowania. Pozostaje jeszcze kilka innych elementów jak chociażby zakres pracy wachaczy czy stabilizatorów. Oczywi¶cie na to wszystko s± sposoby. Tylko w sumie takie przeróbki s± kosztowne i można sobie na nie pozwolić w drugim samochodzie w domu , bo nie będzie on się nadawał do normalnej , komfortowej jazdy po szosach. S±dzę więc , że do tej sytuacji ma się nijak tytuł w/w artykułu "TERENÓWKA ZA DYCHĘ" ( chyba że chodzi o inn± dychę ).
Pozdrawiam

P.S.
Jakim cudem podkładka o grubo¶ci 1,7 cm. może spowodować zwiększenie prze¶witu o 6 cm. ( prze¶wit nie bierze się z nik±d )

P.S.
Przepraszam za ten "wykład" , ale spotkałem się już nie jeden raz z przerobionymi nie fachowo i tanio samochodami i z tym co pozostało z ich zawieszeń. smutny


Kolego Eljocie, w tematyce samochodowej specjalist± nie jestem, ale nie wydaje mi się, abym gdziekolwiek rozważał problem żywotno¶ci amortyzatorów (tzn. ich rozci±gnięcia, zmiany zakresu pracy) pomijaj±c rodzaj podkładki wpływaj±cej na pęknięcie sprężyny. Chodziło mi o teoretyczne możliwo¶ci zwiększenia prze¶witu. Nie wiem jak jest w praktyce ale my¶lę że takie zabiegi do pewnego stopnia nie wpływaj± znacz±co na charakter pracy.

Je¶li chodzi o grubo¶ć podkładki to jeszcze raz odsyłam do linku u góry. Praktyka mówi sama za siebię.

Co do tematu "terenówka za dychę" to nie wiem kto by kupił beczkę za 10 tysiaków w celu przerobienia jej na terenówkę, któr± zreszt± nigdy nie będzie. To jest tylko takie niefortunne sformułowanie tematu, taki CHŁYT MATERKINDODY wesoly Więc dzięki za porady kupna Uazów i Patrolów bo temat ofkors nie odnosi sie do wyboru samochodziku wesoly
Pozdrawiam!
wolff
¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów


Dołączył: Aug 24, 2004
Posty: 1430

Kraj: Polska
Miejscowość: Bytom Górniki
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 8:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mundi wszystko pięknie i ładnie - oczywi¶cie że można uzyskać taki prze¶wit ale tylko w osi pojazdu- a jak zapewnie wiesz na nierównym terenie to najczę¶ciej powiesisz sie nie ¶rodkiem a na zawieszeniu którego¶ z kól. Inn± spraw± jest zakres pracy amorów które takie przeróbki ograniczaj± i wymuszaj± zmianę na inne, to znowu zmusza do wumiany kolejnych czę¶ci itd itd.
Jeżeli teoretyzujemy to teoretyzujmy dalej. A co z pólosiami które po podniesieniu zawieszenia mogę okazać się za krótkie lub pracować na samym końcu wielowypustów? A przeguby? Jalk one będ± się zachowywać przy ci±głej pracy w skręcie? A same gumy tych przegubów, czy nie będziesz ich musiał wymienieć co 1000 km?
Licz±c koszt zwiększenia prze¶witu tego auta o 150 mm to naprawdę lepiej kupić co¶ gotowego. Takie jest moje zdanie!
_________________
Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±.
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 9:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wolfie, wła¶ciwie bym się z tob± zgodził, postawione przez ciebie pytania (retoryczne wesoly ) raczej okazały by się przeszkod± przy takim liftingu (15cm), ale nie dramatyzujmy te 5-9 cm w górę nie powinno rodzić tylu problemów.

Cytat:
na nierównym terenie to najczę¶ciej powiesisz sie nie ¶rodkiem a na zawieszeniu którego¶ z kól


WyobraĽ sobie dojazd na jezioro - najcze¶ciej droga z głębokimi koleinami z wysok± muld± ziemi po ¶rodku - w takich sytuacjach najczę¶ciej szorujesz misk± albo dyferencjałem i tutaj prze¶wit najbardziej się przydaje.
wolff
¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów


Dołączył: Aug 24, 2004
Posty: 1430

Kraj: Polska
Miejscowość: Bytom Górniki
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 10:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i wracamy do tego co napisałem na samym pocz±tku! Pdniesienie tak ale do pewnych granic. Przy tym modelu podniesienie o 100 mm w osi pojazdu wydaje mi się już ciut za dużo ale możliwe do uzyskania w rozs±dnej granicy przeróbek. Montujemy oczywi¶cie osłonę miski olejowej, dajemy podkładki pod sprężyny lub wymieniamy je na twardsze o dwie klasy, kupujemy większe felgi i opony wysokoprofilowe po wcze¶niejszym pomiarze wnęki nadkola i to powinno wystarczyć.
_________________
Irek
------------------------------------------------
¦pieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodz±.
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 11:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wspominałem o żywotno¶ci amortyzatorów , tylko o tym że przy rozci±gnięciu nie będ± one miały możliwo¶ci pracy i nie będ± spelniały swojego zadania.a w praktyce takie zabiegi maj± znacz±cy wpływ pracę pozostałych elementów i niestety trzeba brać to pod uwagę.
Teoretycznie możemy zwiększyć prze¶wit podkładkami nawet o 30cm. i niech samochód sobie taki stoi , ale je¶li w praktyce ma on jeĽdzić musi taka przeróbka być przemy¶lana , zrobiona fachowo , wzięte pod uwagę wszystkie elementy zawieszeń i niestety kosztować.

Zgadzam się całkowicie z Wolffem , we własnym zakresie możemy wymienić felgi , opony czy sprężyny i to musi wystarczyć.
thomas
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: Feb 01, 2006
Posty: 238

Kraj: Polska
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 11:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zamiast przerabiać osobówkę na terenówkę lepiej od razu kupić terenówkę, a najlepiej UAZ-a do takich wypadów wędkarskich i bardziej skoncentrować się na wędkarstwie niż na motoryzacji( jeżeli kto¶ lubi)
_________________
TRAPER
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 12:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brawo!Brawo! - thomas
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

thomas napisał:
zamiast przerabiać osobówkę na terenówkę lepiej od razu kupić terenówkę, a najlepiej UAZ-a do takich wypadów wędkarskich i bardziej skoncentrować się na wędkarstwie niż na motoryzacji( jeżeli kto¶ lubi)


Nie No Nain Niet o żadnym diametralnym przerabianiu nie ma mowy, chodzi tylko (aż?) o zwiększenie prze¶witu.

Boje się powiedzięć to na forum wędkarskim wesoly , ale: Nie samym wędkarstwem żyje człowiek.
No, teraz możecie mnie ukamienować wesoly
eljot
Skrobacz pospolity
Skrobacz pospolity


Dołączył: Feb 21, 2006
Posty: 38

Kraj: Polska
Miejscowość: Poznań
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym rzecz , że to "tylko zwiększenie prze¶witu" może być o 2-3cm. , więcej to już "diametralne przeróbki" .

P.S.
W sumie , chętnie pożyłbym samym wędkarstwem.
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Sob Mar 04, 2006 11:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Także widzisz beenPL20 ile kłopotów z prze¶witem.Co do amortyzatorów to z tylnymi nie powinno być kłopotu,bo s± wewn±trz sprężyn ,więc ich zakres pracy podniesie się o grubo¶ć podkładki(ok.2cm).Z przodu sprawa lekko się komplikuje,bo amortyzatory s± między sprężyn± i kołem i ich zakres podniesie się znacz±co.NO i jeszcze jedno.Trzeba będzie poprawić geometrię bo oponki to szybko polec±. wink:
anubisms
Czy¶ciciel gumiaków
Czy¶ciciel gumiaków


Dołączył: Feb 05, 2006
Posty: 4

Kraj: Polska
Miejscowość: Legionowo
PostWysłany: Sob Mar 11, 2006 10:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A po co kupować beczke i robić dziki tuning zawieszenia jak równie dobrze za połowę ceny można kupić chociażby Cytrynke z fabryczn± regulacj± wysokosci zawieszenia skoro już sie uparlismy na osobówkę z dużym przeswitem, regulacja wysokosci ok 20 cm.

Pozdro
Mundi
Pogawędkowy twardziel
Pogawędkowy twardziel


Dołączył: May 15, 2005
Posty: 341

Kraj: Polska
Miejscowość: Bielsk Podlaski
PostWysłany: Nie Mar 12, 2006 6:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

anubisms napisał:
A po co kupować beczke i robić dziki tuning zawieszenia jak równie dobrze za połowę ceny można kupić chociażby Cytrynke z fabryczn± regulacj± wysokosci zawieszenia skoro już sie uparlismy na osobówkę z dużym przeswitem, regulacja wysokosci ok 20 cm.

Pozdro

anubismsie po co kupować cytrynkę jak JUŻ SIĘ MA Mesia i się chce przerobić.Czytaj wszystko. wink:
beenPL20
Operator wędziska
Operator wędziska


Dołączył: Jan 21, 2006
Posty: 170

Kraj: Polska
Miejscowość: Koszalin
PostWysłany: Nie Mar 26, 2006 7:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem fajn± terenówkę i też za dychę wink: może kogo¶ zainteresuje usmiech wesoly KLIK
_________________
Daj biedakowi rybę to zje i dalej będzie głodny, a daj mu wędkę to sam sobie ryb nałapie.
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Pogawędki Wędkarskie Strona Główna -> Off Topic
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Za tre¶ci głoszone na forum dyskusyjnym odpowiedzialno¶ć ponosz± ich autorzy.
Korzystaj±c z forum akceptujesz ten REGULAMIN  System pomocy - FAQ

Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Forums ©
Pogawędki Wędkarskie - portal dla wszystkich wędkarzy!
Redakcyjna poczta: redakcja@pogawedki-wedkarskie.pl

Redakcja serwisu w składzie: Jarbas, Marek_b, -, -, -, -

Wszystkie teksty i zdjęcia opublikowane w portalu s± utworami w rozumieniu prawa autorskiego i podlegaj± ochronie prawnej. Kopiowanie, powielanie, "crosslinking" i jakiekolwiek inne formy wykorzystywania cudzej własno¶ci intelektualnej i twórczej bez zgody wła¶cicieli praw autorskich s± zabronione prawem.

Wszelkie znaki towarowe s± własno¶ci± ich prawowitych wła¶cicieli, za¶ ich użycie dozwolone jest wył±cznie po uzyskaniu zgody.

PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. license.
Tworzenie strony: 0.10 sekund :: Zapytania do SQL: 120