Z badań przeprowadzonych przez Instytut Rybactwa ¦ródl±dowego w Olsztynie wynika, iż dzienny połów wędkarza w Zalewie Zegrzyńskim w 1999 roku wynosił 1,13 kg (o 0,03 kg mniej, niż w kilku jeziorach gospodarstw rybackich). Łowiono przede wszystkim: leszcz - 33,57%, kr±p - 15,89%, sum - 10,45%, sandacz - 8,61%, szczupak - 7,9%.
Natomiast w 2000 roku wynosił 1,30 kg. Łowiono przede wszystkim: leszcz - 30,62%, kr±p 7,24%, sum 5,46%, sandacz 11,78%, szczupak - 18,19%, okoń 12,66%, płoć 5,47%. Rocznie na wędkarza przypada około 44 kg ryb
Konto/logowanie
ZAREJESTROWANI
Ostatni Tobiasz
Dzisiaj 0
Wczoraj 0
Wszyscy 4520 UŻYTKOWNICY
Goscie 562
Zalogowani 0
Wszyscy 562
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj
Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj aby zalogować się!
Mam zamiar kupić VW Golfa 1.4 (drzwi 2/3 )rocznik 1998.
Mam pro¶bę do użytkowników PW o wyrażenie swojej opini na temat takiego samochodu .
Wszelkie komentarze krytyczne jak i pozytywne mile widziane .
christoferek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 01, 2003 Posty: 388
Kraj: Polska Miejscowość: Przemy¶l
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 5:12 am Temat postu:
Lepiej kup Xsarę 1.4 z tego samego rocznika. Mam tak± przez 6 lat, poza wymian± tylnej belki nic się nie dzieje. Poza tym bije na głowę Golfa pod każdym względem... :
radwan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jan 15, 2003 Posty: 1141
Kraj: Polska Miejscowość: Kluczbork / Wrocław
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 1:08 pm Temat postu:
Pod jakim względem? Koszty serwisowania niższe czy jak?
Jak dla mnie to silnik za mały...
Ynek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 22, 2007 Posty: 205
Kraj: Polska Miejscowość: Miedzichowo
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 6:09 pm Temat postu:
Samochód ¶liski temat...
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 6:18 pm Temat postu:
Loki z autkiem to trzeba trafić. Co z tego, że Ci napiszę, że te golfiki s± tanie w eksploatacji, całkiem przyjemne i warto takiego kupić. Trafisz na bubla i mnie zbesztasz. Porozgl±daj się z kim¶ zaufanym, kto się zna na tych sprawach. On oceni konkretne auto, które widzi, bo tak ogólnie to nie ma aut, które się nie psuj±. A to żadna podpowiedĽ.
cys_82 GliĽdziarz kopacz
Dołączył: Feb 18, 2007 Posty: 18
Kraj: Polska Miejscowość: Busko Zdrój / Zabrze
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 7:43 pm Temat postu:
Witam. Słyszał może kto¶ z Was jakie¶ opinie na temat Seata Ibizy z 2001 roku, 1.9 tdi?
loki Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 15, 2008 Posty: 113
Kraj: Polska Miejscowość: Przemy¶l
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:05 pm Temat postu:
Po konsultacjach z osobami znaj±cymi temat postanowiłem wstrzymać się z kupnem tego i kupić jaki¶ młodszy samochód, niekoniecznie VW Golf
old_rysiu Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 31, 2002 Posty: 8461
Kraj: Polska Miejscowość: W±dół
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:14 pm Temat postu:
Jeżdżę bardzo starym Golf II TD + interkuler 1,6 1991r.
Wygoda jazdy - masakra - trzeba przywykn±ć. Dobre przyspieszenie, mało pali ( 5,0 - 5,5 przy prędko¶ciach 130-140 km/h ). Czę¶ci zamienne - taniocha, we wrze¶niu będzie rok jak nim jeżdżę i awaria była jedna - jakie¶ diody w alternatorze padły - koszt całkowity wraz z robocizn± 140 zł - czerwiec ).
Zrobilem nim już 30 000 km i jak tak patrzę na podwyżki paliwa, to zaczyna mi się mój Golf podobać.
Ostatnio zmieniony przez old_rysiu dnia Wto Lip 22, 2008 10:20 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz
old_rysiu Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 31, 2002 Posty: 8461
Kraj: Polska Miejscowość: W±dół
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:17 pm Temat postu:
Dodam jeszcze, że gdybym miał kupic co¶ droższego, to z pewno¶ci± Audi A4 w dieslu.
loki Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 15, 2008 Posty: 113
Kraj: Polska Miejscowość: Przemy¶l
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 11:08 pm Temat postu:
Cięzko co¶ kupić w dobrym stanie , w komisach sam szrot , samochody które s± godne uwagi znikaj± często już po pierwszym dniu w komisie a na giełdzie jak na giełdzie wszystkie ¶licznie zamaskowane .
Mam zamiar kupić VW Golfa 1.4 (drzwi 2/3 )rocznik 1998
Nie za nowy ????
dzepetto Redaktor Portalu
Dołączył: Jan 14, 2007 Posty: 3532
Kraj: Polska Miejscowość: Łężyca
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 6:40 am Temat postu:
old_rysiu napisał:
Dodam jeszcze, że gdybym miał kupic co¶ droższego, to z pewno¶ci± Audi A4 w dieslu.
Z Audi jest ten problem, że jak się zacznie silnik psuć to naprawy często bywaj± czterocyfrowe(oczywi¶cie w kosztach).
radwan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jan 15, 2003 Posty: 1141
Kraj: Polska Miejscowość: Kluczbork / Wrocław
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 7:43 am Temat postu:
Polecam silniki z koncernu VW diesle. JeĽdziłem różnymi modelami, seat,audi, vw, skoda z silnikiem 1,9 TDI 110 KM. Rewelacja, przyspieszenie ¶wietne. O wiele lepsze porównaniu z moim 1,8 115 KM w benzynie. I spalanie w tych dieslach na trasie około 5,5 litra. I się nie psuj± jak s± dobrze ekslplotowane.
Gierek Łowca Klenia
Dołączył: Mar 16, 2007 Posty: 974
Kraj: Polska Miejscowość: Prudnik
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 8:16 am Temat postu:
loki napisał:
Cięzko co¶ kupić w dobrym stanie , w komisach sam szrot
Ostatnio zwiedziłem kilkana¶cie albo i nawet kilkadziesi±t komisów samochodowych-tragedia! Czy to były auta za 10 czy za 60 tysięcy to i tak wszystkie bite, że ho ho. Oddaj± ludzie "babole" do komisów żeby strupa z głowy się pozbyć : Trafić dobry samochód w komisie graniczy praktycznie z cudem.
old_rysiu Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jul 31, 2002 Posty: 8461
Kraj: Polska Miejscowość: W±dół
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 10:17 am Temat postu:
dzepetto napisał:
old_rysiu napisał:
Dodam jeszcze, że gdybym miał kupic co¶ droższego, to z pewno¶ci± Audi A4 w dieslu.
Z Audi jest ten problem, że jak się zacznie silnik psuć to naprawy często bywaj± czterocyfrowe(oczywi¶cie w kosztach).
Te dieselki się psuj±? Nic o tym nie wiedziałem.
Jarpo Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Oct 17, 2003 Posty: 2487
Kraj: Polska Miejscowość: Osjaków
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 10:21 am Temat postu:
old_rysiu napisał:
dzepetto napisał:
old_rysiu napisał:
Dodam jeszcze, że gdybym miał kupic co¶ droższego, to z pewno¶ci± Audi A4 w dieslu.
Z Audi jest ten problem, że jak się zacznie silnik psuć to naprawy często bywaj± czterocyfrowe(oczywi¶cie w kosztach).
Te dieselki się psuj±? Nic o tym nie wiedziałem.
Silniki 1,9TDI w Audi i VW, Oktavi itd. to chyba s± te same silniki. _________________ Politycznej poprawno¶ci moje stanowcze NIE!
radwan Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Jan 15, 2003 Posty: 1141
Kraj: Polska Miejscowość: Kluczbork / Wrocław
Wysłany: Sro Lip 23, 2008 10:33 am Temat postu:
Jarpo napisał:
old_rysiu napisał:
dzepetto napisał:
old_rysiu napisał:
Dodam jeszcze, że gdybym miał kupic co¶ droższego, to z pewno¶ci± Audi A4 w dieslu.
Z Audi jest ten problem, że jak się zacznie silnik psuć to naprawy często bywaj± czterocyfrowe(oczywi¶cie w kosztach).
Te dieselki się psuj±? Nic o tym nie wiedziałem.
Silniki 1,9TDI w Audi i VW, Oktavi itd. to chyba s± te same silniki.
Dokładnie. A z psuciem się ich to nigdy nie słyszałem. Chyba, że kto¶ Ľle pompe traktuje to wiadomo, że będzie padać....
ledd1 Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Sep 29, 2003 Posty: 793
Kraj: Polska
Wysłany: Czw Lip 24, 2008 9:11 am Temat postu:
old_rysiu napisał:
Te dieselki się psuj±? Nic o tym nie wiedziałem.
Raczej się nie psuj± ale jest takie powiedzenie, że Polak nawet metalow± kulkę potrafi Ledd przypominam, że nie kropkujemy na forum. W regulaminie znajdziesz wzmiankę o kulturze wypowiedzi (dzepetto)
O to idzie Oldi. Nie o silnik lecz o użytkownika. _________________ Mnie bior± zawsze.
psulek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 23, 2006 Posty: 287
Kraj: Polska Miejscowość: Puławy/Warszawa
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 2:24 pm Temat postu:
Co do psucia turbo doładowanych diesli , to sam silnik raczej rzadko. Ale jego osprzęt - to już różnie bywa. Najbardziej kosztowne - i praktycznie jedyne - to turbina i pompa wtryskowa. Koszt naprawy każdego z tych elementów to 1000-1500 PLN w zależno¶ci od modelu. Należy jednak zaznaczyć, że przeciętna żywotno¶ć tych elementów przy prawidłowej eksploatacji to około 200 000km, a często więcej - w dużej mierze zależy jak kto jeĽdzi i gdzie tankuje.
Drug± drażliw± kwesti± s± awarie wtryskiwaczy. O ile w starszych TDI z mechanicznym wtryskiem nie jest Ľle - da się zmie¶cić w 600 PLN za komplet, o tyle w nowych TDI (pompowtryskiwacze) lub DCI (Common Rail z listw± wtryskow±) nie jest to już tak prosta sprawa i potrafi trzepać po kieszeni - szczególnie w przypadku DCI. Tutaj też kłania się zazwyczaj miejsce tankowania. Należy też dodać, że nowe benzyny nie s± pozbawione tej wady.
Wszystko się psuje. Osobi¶cie jeżdzę Dieslem - wcze¶niej miałem auta na benzynę i LPG. Powyższe naprawy mi się jeszcze nie zdarzyły, ale znajomym tak. Przy tej często¶ci to s± i tak małe wydatki w porównaniu z remontami jakie przy podobnych przebiegach przechodz± zazwyczaj silniki benzynowe.
Mam zamiar kupić VW Golfa 1.4 (drzwi 2/3 )rocznik 1998.
Mam pro¶bę do użytkowników PW o wyrażenie swojej opini na temat takiego samochodu .
Wszelkie komentarze krytyczne jak i pozytywne mile widziane .
Szukałem i znalazłem VW Polo rocznik 2000 w zwi±zku z czym mam takie pytanie ( na przyszło¶ć bo filtry i olej wymieniłem ) , po ilu przejechanych kilometrach wymienia się olej i filtry ? a może wymieniać raz w roku ?
psulek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 23, 2006 Posty: 287
Kraj: Polska Miejscowość: Puławy/Warszawa
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 7:35 pm Temat postu:
Standardow jak w każdym aucie - wg ksi±żki serwisowej:
Zazwyczja jest:
Olej nie rzadziej niż raz w roku lub co :
Syntetyk: 15k km
Półsyntetyk - 10k km
Mineralny: 8k km
Zazwyczaj jeżeli jeĽdzisz na krótkich dystansach (poniżej 5km) lub w korkach, to producent zaleca częste zmiany - z reguły mnożysz te przebiegi razy 0.7 .
Filtr oleju - co zmianę oleju
Filtr powietrza - zależy od stanu i gdzie jeĽdzisz - ja zmieniam co 10k km, bo wtedy jest zasyfiony (jeżdże głównie w dużym mie¶cie - Wa-wa). U mnie auto na zasyfionym gorzej ci±gnie, bo turbo nie spręża jak trzeba.
Przekładnia automatyczna - zazwyczaj co 50-60k km lub co dwa lata filtr i olej - o ile producent przewiduje tak± wymianę bo np. w Foradach w automacie czasami się nie zmienia.
Przekładnia manulana - kontrola stanu co 30 kkm i dolewki. Generalnie producenci raczej nie przewiduj± wymiany, ale można zmienic raz na 5-6 lat. Często brak korka spustowego w skrzyni.
Warto jeszcze dodac, że co dwa lata warto wymienic płyn hamulcowy, bo jest silnie higroskopijny. Zapobiega to rdzewieniu tłoczków hamulcowych i innych stalowych elementów układu hamulcowego od ¶rodka. Poza tym płyn o zbyt dużej zawarto¶ci wody może zawrzec przy ostrym hamowaniu - czyli zazwyczaj wtedy kiedy nie powinien.
Pozdrawiam
Paweł
psulek Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 23, 2006 Posty: 287
Kraj: Polska Miejscowość: Puławy/Warszawa
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 7:54 pm Temat postu:
dzepetto napisał:
Z Audi jest ten problem, że jak się zacznie silnik psuć to naprawy często bywaj± czterocyfrowe(oczywi¶cie w kosztach).
Nie zgodzę się z tob±. Czę¶ci do Audi nie odbiegaj± czesto w cenach od VW, bo wiele pasuje zamiennie. W końcu i jedno i drugie to VAG. Natomiast wkończenie i wygłuszenie - bez porównania. Różnica w cenie też nie za duża - szczególnie jak się kupuje auto kilkuletnie. Jak kogo¶ stac, to polecam A6 - o wiele fajniejszy od A4. Ostatnio zanabyłem A6 2.6 - jeżdzi się super, zagazowałem na sekwencji - max. 15LPG na 100 w korkach - moje drugie auto (diesel 1.9) czasami dobija w tych warunkach do 7 litrów - kosztowo tyle samo. Komfort jazdy - zdecydowanie na plus A6. W trasie bajka .
Ostatnio zmieniony przez psulek dnia Wto Wrz 09, 2008 9:10 pm, w cało¶ci zmieniany 1 raz
loki Starszy podbierakowy
Dołączył: Jan 15, 2008 Posty: 113
Kraj: Polska Miejscowość: Przemy¶l
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 8:41 pm Temat postu:
Zapamietam wszystko co napisałe¶ a gdybym czego¶ zapomniał to zawsze mogę wej¶ć na forum i jeszcze raz wszystko przeczytać :
Dzięki za t± informację
Kunta ¦.P. - Uczestnik Wiecznych Łowów
Dołączył: Apr 18, 2003 Posty: 523
Kraj: Polska Miejscowość: Inowrocław
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 8:50 pm Temat postu:
Golfy i wszystkie 1,4 VW maja problem z wałkami rozrz±du nie mogli się ztym uporać od momentu jak zaczęły wychodzić III golfy i polo aż do rocznika 2002 .Szybko ¶cierały się krzywki .Uważaj na to .
adalin Pogawędkowy twardziel
Dołączył: Aug 12, 2002 Posty: 1768
Kraj: Polska
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 9:31 pm Temat postu:
Kunta napisał:
Golfy i wszystkie 1,4 VW maja problem z wałkami rozrz±du nie mogli się ztym uporać od momentu jak zaczęły wychodzić III golfy i polo aż do rocznika 2002 .Szybko ¶cierały się krzywki .Uważaj na to .
Kunta, niekoniecznie wszystkie. Miałem polówkę z 98 (rok produkcji) / 99 (rok zakupu), wła¶nie z takim silnikiem. Gdyby nie ułańska fantazja żony (kilka stłuczek w sensie: on mnie sprowokował hamowaniem, więc puknęłam go w pupę), naprawa tego auta na przestrzeni 7 lat ograniczyłaby się tylko do wymiany oleju, płynów, opon, klocków, aku i żarówek. A tak w ogóle - co to jest rozrz±d? Bo tego nie wymieniałem przez 120 klocków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Za tre¶ci głoszone na forum dyskusyjnym odpowiedzialno¶ć ponosz± ich autorzy.
Korzystaj±c z forum akceptujesz ten REGULAMIN System pomocy - FAQ
Wszystkie teksty i zdjęcia opublikowane w portalu s± utworami w rozumieniu prawa autorskiego i podlegaj± ochronie prawnej. Kopiowanie, powielanie, "crosslinking" i jakiekolwiek inne formy wykorzystywania cudzej własno¶ci intelektualnej i twórczej bez zgody wła¶cicieli praw autorskich s± zabronione prawem.
Wszelkie znaki towarowe s± własno¶ci± ich prawowitych wła¶cicieli, za¶ ich użycie dozwolone jest wył±cznie po uzyskaniu zgody.