Polujące czaple potrafią tworzyć parasol słoneczny ze swoich skrzydeł, którego cień wabi często nieświadome podstępu ryby.

krzysztofCz: Podoba mi się Twój plan w punkcie (3) :hihi ...(380622) Apr 04, @ 12:47:07

lecek: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(380622) Apr 03, @ 19:46:58

krzysztofCz: Tylko nie miej złudzeń, że na emeryturze będziesz miał więcej cza ...(380622) Apr 03, @ 15:57:03

lecek: Jeszcze (jak dla mnie) to trochę mało czasu Mój pracodawca wyz ...(380622) Apr 03, @ 10:34:12

krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U mnie na morzu albo wieje... albo nie biorą : ...(59426) Apr 03, @ 09:01:48

krzysztofCz: To prawie wieczność... mam nadzieję, że dożyjemy do następnej zbi ...(380622) Apr 03, @ 08:58:12

lecek: Byliśmy w Ustroniu. Dwa dni wędkowania w Wiśle. Na miejscu okazał ...(59426) Apr 02, @ 19:02:39

jjjan: Wpłaciłem za następne dwa lata. Są dwie faktury, każda za rok. N ...(380622) Apr 02, @ 17:57:24

jjjan: Wszystkim wszystkiego dobrego ...(165) Mar 30, @ 08:46:37

krzysztofCz: Święta już za pasem więc... Wszystkim życzę zdrowych, wesołych, R ...(165) Mar 29, @ 17:25:48

Odsłon: 2007

Odsłon: 2069

Za pstrągiem - wyprawa druga
Opublikował 07-04-2003 o godz. 12:00:39 Zespół Redakcyjny
Spinningowe łowy Ruki napisał

Wyprawa planowana była od dłuższego czasu. Czekałem na nią z niecierpliwością. W końcu to moja pierwsza, prawdziwa wyprawa na ryby! Naszym celem – tzn. Serana i moim – była Dłubnia w Nowej Hucie.

Serano zapytał się, czy wszystko jest gotowe? Ze zdziwienia szeroko otwieram oczy, robię szybki rachunek sumienia: obiecałem coś? Nie pamiętam. Widząc moje męki stwierdził, że w następną sobotę jedziemy na ryby. Najpierw miały być okonie z jakiegoś kanału wpadającego do Wisły. Ale ostatecznie, na dwa dni przed planowaną wyprawą, wybór padł na dłubiańskie pstrągi.

Nadszedł upragniony ranek. Nie mogłem spać, więc budzik nastawiony na 7 godzinę nie przydał się. Zjadłem śniadanie i wyruszyłem. Wolałem to zrobić wcześniej, bo spóźniając się na „4”, musiałbym oczekiwać kolejne 20 minut. Na szczęście o spóźnieniu nie mogło być mowy i na umówionym przystanku spotkaliśmy się Seranem. Do upragnionego miejsca pozostał jeszcze jeden przystanek.

Szliśmy koło zalewu nieopodal „Domu Wędkarza”. Gadaliśmy o zalewie. I wszystko było fajnie: szczupaczki, płotki, okonie, sumy i pstrągi, ale ponad 100 zł za sezon i spinn tylko w poniedziałki - takie warunki dyskwalifikują to łowisko w moich oczach.

W końcu dotarliśmy do Dłubni. Rzeczka jak wiele innych. Łudząco podobna do swojej koleżanki Białuchy. Rozpakowaliśmy sprzęt i Serano dał mi super rzecz: agrafkę! Najpierw nie wiedziałem, do czego to służy, ale wytłumaczył mi, co się z tym robi. Jak to dobrze mieć takiego nauczyciela. Oczywiście pokazałem Seranowi parę much, obdarowując go jedną w ramach rewanżu. Potem on pokazał mi swoje wobki i pozwolił, żebym wybrał sobie jakiegoś.

Na pierwszy ogień poszła obrotówka. Drugi rzut i zaczep, średni korzeń wyjęty. Potem kolejne zaczepy, aż w końcu jeden nie do odczepienia. Po wielu próbach i tym razem zwycięstwo było po naszej stronie: olbrzymi korzeń wylądował na brzegu.

Nadszedł czas na twistery. Wybór padł na białą żabkę. Pierwszy rzut i pobicie. Drugi rzut, ściągam dość szybko i nagłe spowolniłem. I wtedy atak! Walka nie trwała długo i olbrzymi okoń jest na brzegu. Okazało się, że była to jedyna ryba dnia. Wypuściliśmy ją i dopiero sobie przypomnieliśmy, żeby go zmierzyć. „Na oko” miał około 25 - 30 cm.

Kierowaliśmy się w górę rzeki, obławiając ciekawsze miejsca. Mieliśmy kilka pobić, lecz żadne nie zaowocowało rybą. Nie obyło się oczywiście bez zerwanych przynęt - straciłem różowego twisterka, Serano pozbył się woblerka i wahadłówki.

Wspólna wyprawa wiele mnie nauczyła, za co serdecznie Seranowi z tego miejsca dziękuję. Dużym zaskoczeniem dla mnie było to, że foliowy worek może okazać się nie do wyciągnięcia z wody. Dla wielu z Was to rzecz oczywista, dla mnie nauka. Jak ktoś nie wierzy, niech sam spróbuje.

Ruki

Redagował Monk

· Więcej o Spinningowe łowy
· Napisane przez Zespół Redakcyjny

Najczęœciej czytany artykuł o Spinningowe łowy:
Trokizm

przez Sazan dnia 07-04-2003 o godz. 16:10:12
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.sazan.com.pl
Patyki na wirówkę? Jak na tę wodę to jeden okoń i tak jest wyczynem! :) Czy dotarliście do zapory w Zesławicach?

przez old_rysiu (szreter@interia.pl) dnia 07-04-2003 o godz. 18:21:08
Pierwsza ryba puszczona na początek sezonu - to na szczęście :-))

przez jarekk dnia 08-04-2003 o godz. 00:39:43
(Informacje o użytkowniku | Wyœlij wiadomoœć) http://www.grodzkie.pl
Ruki przypamniałeś mi czasy, gdy tak banalne zdarzenia jak zaczep za worek, wyjęcie korzenia z rzeki, czy pierwsze spotkanie z dużym okoniem budziły tyle emocji. To na prawdę wspaniały okres gdy rodzi się w Tobie prawdziwa wędkarska pasja, a zdarzenia z tej wyprawy będziesz pamiętał wiele lat. Na szczególną uwagę zwraca fakt, że nie potraktowałeś tej wyprawy jako porażki. Nie złapałeś przecież pstrąga który był Waszym celem, a mimo to potrafisz wyciągać wnioski i chwalić walory poznawcze tego wyjazdu. Nawet o swoim braku doświadczenia piszesz z rozbrajającą szczerością, nie ma też zbędnego koloryzowania. Znakomicie to wróży na przyszłość :) Życzę Ci jak najszybciej pięknego potoka. Powodzenia :)
PS: Czy ja się aby nie za bardzo wymądrzam ? :))) Sam przecież tak niedawno zaczynałem się w to bawić.

przez serano (serano@o2.pl) dnia 08-04-2003 o godz. 07:49:38
Nie jest aż tak źle jak wygląda. Kilka potokowców, kleni i okoni z tego miejsca mam już na koncie :):) Ale taki okoń w siurku to jest rewelacja, jeszcze nie mieliśmy za dużo czasu, tak tylko posmakować - smak słodko gorzki a ten gorzki to wszystko przez te worki i śmiecie które zostały po dużej wodzie.

przez serano (serano@o2.pl) dnia 08-04-2003 o godz. 07:53:40
Nauczyciel hihihi ja tylko podpowiadałem a sam jestem uczniem ... :) Po takim artykule nie pozostaje mi nic innego jak zaplanować następną wyprawę :D
(ten post nad tym postem ;)) tak nie trafnie się tu wstawił - miał być w odpowiedzi postu Sazana :)