Szczupak dla przekroczenia wymiaru ochronnego potrzebuje - w zależno¶ci od akwenu - 4-6 lat.
|
ZAREJESTROWANI
Ostatni Tobiasz
Dzisiaj 0
Wczoraj 0
Wszyscy 4520
UŻYTKOWNICY
Goscie 425
Zalogowani 0
Wszyscy 425
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj aby zalogować się!
|
|
|
|
|
krzysztofCz: Podoba mi się Twój
plan w punkcie (3)
:hihi ...(380622) Apr 04, @ 12:47:07
lecek:
Na emeryturu mam
czteropunktowy plan.
1. Podróże,
2. Wedkar ...(380622) Apr 03, @ 19:46:58
krzysztofCz: Tylko nie miej
złudzeń, że na
emeryturze będziesz
miał więcej cza ...(380622) Apr 03, @ 15:57:03
lecek: Jeszcze (jak dla mnie)
to trochę mało czasu
Mój
pracodawca wyz ...(380622) Apr 03, @ 10:34:12
krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U
mnie na morzu albo
wieje... albo nie
bior± : ...(59426) Apr 03, @ 09:01:48
krzysztofCz: To prawie wieczno¶ć...
mam nadzieję, że
dożyjemy do następnej
zbi ...(380622) Apr 03, @ 08:58:12
lecek: Byli¶my w Ustroniu.
Dwa dni wędkowania w
Wi¶le. Na miejscu
okazał ...(59426) Apr 02, @ 19:02:39
jjjan: Wpłaciłem za następne
dwa lata.
S± dwie faktury, każda
za rok. N ...(380622) Apr 02, @ 17:57:24
jjjan: Wszystkim wszystkiego
dobrego ...(165) Mar 30, @ 08:46:37
krzysztofCz: ¦więta już za pasem
więc... Wszystkim
życzę zdrowych,
wesołych, R ...(165) Mar 29, @ 17:25:48
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Antenka w spławiku
Opublikował 25-07-2005 o godz. 09:00:00 Jarbas |
Docio napisał
Tekst usunięty na pro¶bę Autora
|
| |
|
| Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść. |
|
|
Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować |
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Brow dnia 25-07-2005 o godz. 11:15:34 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Elementarz wędkarski. Bardzo potrzebne s± takie formy dla poczatkuj±cych (i nie tylko), kto ma do czynienia z "narybkiem" ten wie jak ważne s± takie podstawowe zagadnienia w nauce wędkarstwa. Niejednokrotnie patrz±c na młodych wyjmuję z pojemnika swój spławik lub przerabiam im zestawy, oczywi¶cie z dobrym słowem by ich nie zrazić a uczulić na podstawowe zasady łowienia. A przy okazji szepn±ć co¶ o etyce.
Pozdrawiam |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 25-07-2005 o godz. 12:05:42 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | A żeby¶ wiedział jak ciężko co¶ takiego napisać. Do każdego zagadnienia jest tyle wariantów, tyle możliwo¶ci rozwi±zań i uwarunkowań, któe po rozwinięciu wręcz zaprzeczaj± sobie :-) albo ogólnym zasadom. Oj sporo mnie to kosztowało aby ograniczyć się jedynie do elementarza. Przecież o kolorach można napisać mał± ksi±żkę, tak samo jak o wyważeniu czy zasadch wyważania spławików z długimi antenkami. Przy długich spławikach konieczne byłoby podać rolę kila i różnice w wyważaniu, rodzaj antenki, konstrukcję spławika, przeznaczenie spławika...i tak do wieczora lub napisania pokaĽnej ksi±żki :-) |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Brow dnia 25-07-2005 o godz. 19:58:42 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | A może pokusiłby¶ się dalszy ci±g. Myslę trochę egoistycznie ale miałbym (za Twoim przyzwoleniem) ¶wietny materiał pogl±dowy. Nie suche fakty ksi±żkowe ale dobrze wytłumaczone zasady. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 25-07-2005 o godz. 21:02:37 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | A może pokusiłby¶ się sam napisać? Nie to, ze odrzucam pomocn± dłoń ale w większo¶ci rozważań powielałbym to co już napisałem a co można przeczytać pod tym linkiem http://www.ssg.pl/sprzspla.html |
]
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 26-07-2005 o godz. 11:36:37 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Nie gniewaj się. Mi się po prostu nie chce pisać kolejnego tekstu, który będzie podobny i w dodatku bardzo zbliżony do tamtego elaboratu. |
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Exage dnia 25-07-2005 o godz. 12:19:52 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Fajny artykuł , nawt przydatny dla pocz±tkuj±cych wedkarzy , tylko mało fotek jest ale wytłumaczone prefekcyjnie |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 25-07-2005 o godz. 12:29:42 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Pewien redaktor znanego miesięcznika wędkarskiego zawsze mówi - "jedno zdjęcie lub rysunek zastępuje 1000 słów" i ma niew±tpliw± rację. Z kolei inny redaktor mówi - "Obrazki s± dla idiotów. Sztuk± jest opisać co¶ tak aby każdy mógł sobie to wyobrazić" i też ma rację. Dwa różne podej¶cia z założenia wykluczaj±ce się a jednak prawdziwe. Można doj¶ć tylko do jednego wniosku, decyzja należy do pisz±cego czy pójdzie na łatwiznę, czy też koniecznie będzie musiał rozwijać warsztat pisarski. Jednak gdy poł±czy te dwie teorie to jego teksty nie będ± nawet dobre tylko takie, które nazywamy genialne :-) |
]
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 26-07-2005 o godz. 14:18:47 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Fakt :-) Choć sztuk± bym tego nie nazwał lecz wyzwaniem godnym skomponowania nietuzinkowej mieszanki zanętowej :-))) |
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez adalin (adalin@poczta.onet.pl) dnia 25-07-2005 o godz. 19:06:53 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.youtube.com/watch?v=2bprl-wGqnc | Moje spławikowe do¶wiadczenie sprowadza się do trzech kolorów: czerwonego, czarnego i żółtego. Te, w zależno¶ci od warunków na łowisku, s± najlepiej widoczne, przy czym czarny jest genialny, gdy łowi się pod słońce.
Również lubię, gdy pod antenk± o jednolitej barwie znajduje się jaki¶ kontrastuj±cy paseczek lub dwa. Te bardzo pomagaj± przy braniach wynoszonych, np. leszczowych.
S± w sprzedaży takie nasadki silikonowe, które w zależno¶ci od warunków zakłada się na antenkę spławika. W komplecie znajduj± się trzy kolory (jw.) w trzech rożnych rozmiarach, razem dziewięć sztuk. Ot, takie malutkie prezerwatywki ;) Warto to nabyć, bo i koszt nie jest jaki¶ porażaj±cy (kilka złotych), i przydaje się niejednokrotnie. |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 25-07-2005 o godz. 19:29:30 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | O widzisz, o takich nakładkach nie słyszałem ani ich nie widziałem a na pewno to dobra rzecz. |
]
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Pawel_K dnia 26-07-2005 o godz. 11:30:11 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Cały artykuł o antence?! Zamurowało mnie. Od trzydziestu lat łowię na spławik i ci±gle jestem w przedszkolu. Szczerze powiem, że dobrze mi z tym. Po co, Dociu, piszesz takie teksty? Brutalnie skracasz mi dzieciństwo! A ja mam dopiero 34 lata ...
Poważnie mówi±c wezmę sobie Twoje rady do serca. Może po zmianach antenki spławik drgnie? |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 26-07-2005 o godz. 11:34:34 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Oj przepraszam Pawle, nie wiedziałem ;-) A swoj± drog± dobrze, że byłem ograniczony miejscem bo o antence mógłbym napisać 4 razy tyle :-) i nie wiem czy temat byłby wyczerpany :-))) |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Esox dnia 26-07-2005 o godz. 11:52:11 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Antenki dziel± się na spławikowe, radiowe i w berecie. Docio i tak miał zawężony temat. Boję się co będzie, kiedy dojdzie do korpusików. :) |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Pawel_K dnia 26-07-2005 o godz. 11:58:15 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Korpusiki korpusikami. Ale co będzie, kiedy dojdzie do zagadnienia kila? Zwłaszcza w ¶wietle ostatnich dyskusji o zasadzie "no kill"? ;-) |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 26-07-2005 o godz. 14:16:39 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Lubię takie manewry :-) Nawet paskudne wietrzysko nad Wisł±, któe przegoniło mnie z nad wody po godzince nie jest w stanie popsuć mi humoru :-)))
Korzystaj±c z okazji cofnijcie się pamięci± do przełomu lat 80/90. Je¶li dobrze pamiętacie to na pewno nie umkn±ł Wam fakt, że mnóstwo dobrych, sprawdzonych i po prostu fajnych wzorów spławików po prostu zniknęło a zast±piły je polskie podróby wagglerów i plastykow0-styropianowy szajs. Straszne jest to, że dzi¶ je¶li się nie kupi oryginału za około 20złotych to pozostaje ten sam szajs z pocz±tku lat 90-tych. |
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Bodzio dnia 27-07-2005 o godz. 18:01:26 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.talesofmagic.wp.pl/?c=1&u=341086570 | Dobry artykuł.Doskonale opisujesz zasady używania spławików,ale w kilku miejscach bym się nie zgodził.My¶lę że pocz±tkuj±cy, lub nawet bardziej zaawansowany wędkarz otrzyma jak±¶ korzy¶ć po przeczytaniu tego artykułu.Ja sam łowię od 11 lat, moj± ulubion± metod± łowienia jest spławikówka.Też poznałem wiele tajników i magii tej metody.Naprawdę dobry jest to artykuł. |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 27-07-2005 o godz. 19:42:05 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | No to nie daj się prosić i pisz swoj± wersję :-) Może tkwię w jakim¶ błędzie od lat lub nie do końca wykorzystuję możliwo¶ci :-) |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Bodzio dnia 28-07-2005 o godz. 14:48:19 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.talesofmagic.wp.pl/?c=1&u=341086570 | Docio nie tkwisz w żadnym błędzie.Je¶li bym miał pisać artykuł o spławikach, to uważam że ten temat mocno ukończyłe¶.Jedynie o czym mógłbym wspomnieć to o systemie mocowania spławików.Jest to równie ważne w pokazywaniu brań, niektóre spławiki pokazuj± najdelikatniejsze branie je¶li s± dobrze zamocowane i odpowiednio, a niektóre z dużym opóĽnieniem.Wiele bym do pisania nie miał.Ale jak chcesz możemy razem co¶ napisać.Pozdrawiam Bodzio |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 28-07-2005 o godz. 15:12:04 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Taki wybitnie podstawowy tekst o mocowaniu spławików, tak aby jak naszybciej i jak najpro¶ciej ułatwić życie poczx±tkuj±cym wędkarzom, już napisałem. Można go przeczytać pod tym linkiem http://www.ssg.pl/sprzmoco.html
Jednak Twoja uwaga o mocowaniu spławików jest jak najbardziej słuszna. Obawiam się tylko, że jak zagłębimy się w konkretne wzory to wpadniemy w studnię i będziemy musieli napisać ksi±żkę :-)
Będ±c w sklepie, gdy widzę spławiki to często ogarnia mnie rozpacz. Wzory jakie można kupić w większo¶ci powstały chyba na biurku jakiego¶ projektanta wzornisty-estety a nie wędkarza. Nieproporcjonalne korpusy do antenek, niewła¶ciwe kiile, za małe oczka długich spławików przelotowych, za ciężkie spławiki z dług± antenk± niewyporno¶ciow± i sporo innych błędów, że o malowaniu w szlaczki jak w zeszycie przedszkolaka nie wspomnę. Niektóre wzory składaj± się wyłacznie z samych błędów i w takim wypadku jakiekolwiek zastosowane mocowanie nieuchronnie prowadzi do zniszczenia spławika.
Sposoby mocowania w zależno¶ci od wzoru spławika to temat nie tyle rzeka co ocean i ja się chyba na niego nie szarpnę. Natomiast poszerzenie tekstu, który już napisałem, moim zdaniem mija się z celem.
Jednak z przyjemno¶ci± przeczytałbym o Twoich spostrzeżeniach dotycz±cych szybszego i wolniejszego wskazywania brań, choćby to był tekst w formie ogólnej. Osobi¶cie zauważyłem takie zjawisko lecz moim rozwi±zaniem nie było poprawienie mocowania lecz zmiana spławika na taki z mniejsz± gramatur±. Napisz swoje uwagi, wnioski i przemy¶lenia, niech i ja się czego¶ nauczę :-)
|
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Randal dnia 27-07-2005 o godz. 20:35:54 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Nie zgadzam się z Twoim artykułem.Rysunek na którym zaznaczyłe¶ linie wody wskazuje na to że nie umiesz wyważać spławików.Moim zdaniem,i nie tylko, spławik z wody powinien wystawać jak najmniej,oczywi¶cie wiele zależy od falki i wzroku łowi±cego.Co do kolorów spławików,wiadomo że o kolorze zastosowanego spławika decyduje,pogoda,otoczenie łowiska i między innymi pozycja słońca.Używam spławików czerwonych,seledynowych i czarnych.Pamiętaj im mniej nad wod± tym lepiej. |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 27-07-2005 o godz. 20:41:51 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | To co chciałbym napisać teraz na pewno spowoduje otrzymanie kolejnego ostrzeżenia i stwierdzenie, że nie umiem przyjmować krytyki. Jedynym logicznym wyj¶ciem będzie poproszenie Ciebie o przedstawienie swojego spojrzenia na antenkę spławika w podobnym artykule. Pamiętaj im dokładniej tym lepiej. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez LASSO dnia 27-07-2005 o godz. 22:02:46 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | hehehe w ogóle docio chyba jaki¶ leszcz jeste¶ :D A tak serio, to uwielbiam DOKŁADNE artykuły wędkarskie traktuj±ce o wszelkich metodach. Większo¶ć patentów się zapomina, ale zostaje jakie¶ takie co¶... Nie wiem, CZUCIE, że sprzęt jest odpowiedni, albo co¶ innego. To nad wod± zawsze pomaga. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 27-07-2005 o godz. 23:31:38 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Dokładnie :-) Je¶li kto¶ napisze o czym¶ czego w ogóle nie robiłem, to staram się sprawdzić, czy przypadkiem nie robienie tego, nie było moim błedem. Przecież nie ma wędkarza, który by miał rozwi±zanie na każdy problem. Piszę to co jest mi znane i staram się jak najdokładniej to przekazać. Je¶li kto¶ robi inaczej to zawsze chętnie poczytam :-)
Ci co posiadaj± lub przynajmniej czytali ksi±żki różnych autorów traktuj±cych o ewędkarstwie wiedz±, że pomiędzy autorami s± różniuce w podej¶ciu do niektórych tematów. Różnice nie tylko w okre¶leniu stałych terminów ale nawet w kluczowych sprawach dotycz±cych metod i technik. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Randal dnia 29-07-2005 o godz. 18:20:00 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Zapraszam do mojej szkółki wędkarskiej.Toruń Słowackiego 80.Wykłady w czwartki od 17.Wyja¶nie Ci wszystko lub zrobi± to moi uczniowie. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Docio (info@ssg.pl) dnia 29-07-2005 o godz. 21:08:50 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Pod naporem takich argumentów nie pozostało mi nic innego jak spokojnie spu¶cić głowę, obsypać j± popiołem i wyrzez się diabła, który tkwi w tek¶cie.
Przyznam szczerze, że teraz nie wiem co my¶leć. Czy nikt koledze nie wytłumaczył na czym polega darmowa wymiana do¶wiadczeń i informacji w społeczno¶ci użytkowników portali wędkarskich?
A może kolego potraktował mój tekst jako szkoleniowy dla uprawiaj±cych wędkarstwo sportowe? W takim przypadku byłbym skłonny zrozumieć sprzeciw bo wędkarstwo amatorskie do wyczynu ma się nijak. |
]
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Brow dnia 30-07-2005 o godz. 00:23:10 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | My¶lę, że może niedługo doczekamy się tekstu na powyższy temat od Randala, w którym dokładnie opisze błędy jakie się popełnia przy wyważaniu spławików. Może. |
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez yankee_r dnia 11-06-2006 o godz. 02:04:49 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | jestem zapalonym amatorem łowienia spławikowego i my¶le że powinno być więcej takich artykułów,przyznam że mi otworzył oczy na sprawe wybory spławika.Super |
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez SSG (redakcja@ssg.livenet.pl) dnia 11-06-2006 o godz. 07:41:51 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Więcej powiadasz... Mówisz i masz :-)))
http://www.ssg.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=125&mode=thread&order=0&thold=0 |
]
|
|
Re: Antenka w spławiku (Wynik: 1) przez Lisztes dnia 08-08-2006 o godz. 09:41:00 (Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) | Bardzo ciekawy artykul:-) Ale nie zgadzam sie z Tob± co do kwestii lowienia podczas sfalowanej tafli na splawiki z antenka wypornosciowa. Moim zdaniem to bardzo "motywuje" rybki do brania gdy przyneta lata sobie tak w gore i w dol:-) Wiele ryb zlowilem wlasnie podczas fali, lowiac na wagglery:-) no ale to oczywiscie tylko moje zdanie, a Wasze doswiadczenia moga byc inne :-) |
|
|
|