Od 1 stycznia 2007 roku, na wodach nizinnych, znajduj±cych się na terenie działania okręgu PZW Katowice zostaj± wprowadzone następuj±ce zmiany w zasadach wędkowania:
- podwyższa się wymiar ochronny dla następuj±cych gatunków ryb:
- szczupak: 50 cm
- sandacz: 50 cm
Ogranicza się ponadto dobowy limit szczupaka i sandacza do 2 szt. ł±cznie.

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj

Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj

krzysztofCz: Podoba mi się Twój plan w punkcie (3) :hihi ...(380622) Apr 04, @ 12:47:07

lecek: Na emeryturu mam czteropunktowy plan. 1. Podróże, 2. Wedkar ...(380622) Apr 03, @ 19:46:58

krzysztofCz: Tylko nie miej złudzeń, że na emeryturze będziesz miał więcej cza ...(380622) Apr 03, @ 15:57:03

lecek: Jeszcze (jak dla mnie) to trochę mało czasu Mój pracodawca wyz ...(380622) Apr 03, @ 10:34:12

krzysztofCz: Gratulacje Lecku. U mnie na morzu albo wieje... albo nie bior± : ...(59426) Apr 03, @ 09:01:48

krzysztofCz: To prawie wieczno¶ć... mam nadzieję, że dożyjemy do następnej zbi ...(380622) Apr 03, @ 08:58:12

lecek: Byli¶my w Ustroniu. Dwa dni wędkowania w Wi¶le. Na miejscu okazał ...(59426) Apr 02, @ 19:02:39

jjjan: Wpłaciłem za następne dwa lata. S± dwie faktury, każda za rok. N ...(380622) Apr 02, @ 17:57:24

jjjan: Wszystkim wszystkiego dobrego ...(165) Mar 30, @ 08:46:37

krzysztofCz: ¦więta już za pasem więc... Wszystkim życzę zdrowych, wesołych, R ...(165) Mar 29, @ 17:25:48

krzysztofCz w ''Znowu Ta Szwecja'': Janku czekamy na now± relację :-)

jjjan w ''Znowu Ta Szwecja'': Gdyby popłyn±ć w czwartek w dzień, to do Karlskrony, bilet dla czterech plus...
dzas w ''Znowu Ta Szwecja'': koszta zależ± od tego ile pijesz... :) bez tego w 2,5 tysia za dwa tygodnie ...
the_animal w ''Znowu Ta Szwecja'': ¦wietna wyprawa - ekipa wiadomo - chętnie dowiedział bym się jakie koszta s±...

Rozmaito¶ci
» O¶rodki i stanice wędkarskie

Odsłon: 2007

Odsłon: 2069

Liptovská Mara
Opublikował 26-10-2008 o godz. 08:00:00 Woytas
Nasza publicystyka Sacha napisał

Pod koniec wrze¶nia kumpel melduje, że jedziemy na Liptovsk± Mare. Decyzję już podj±ł, więc mnie pozostaje wypisać wniosek o urlop i w ¶rodę 01.10 ruszamy z Warszawy przez ¦l±sk do Liptovskiego Trnovca.

Błogosławimy Częstochowę, przez któr± jedziemy w "pełnym pędzie" 1h45m. Kolacyjka w Żywcu i ok.22 docieramy na miejsce.
Czeka już ekipa ¶l±ska w składzie 4 osób i 2 Słowaków a kolejna 2 dojedzie w sobotę. Pomimo tego, że ¦l±zacy i Słowacy nie znali się wcze¶niej trwa integracja. Z rozpędem doł±czamy. Integruję się do 02:00 i idę spać a reszta walczy do 05:00. Zwlekaj± się i tak wcze¶niej, bo trochę po 09:00 i po ¶niadaniu, debatach, kawce, drugim ¶niadaniu i debatach – wypływamy … No gdzie¶ tak … wczesnym popołudniem.
Większo¶ć łowi now± metod±: spinning poł±czony z DS. Tyle, że szczytówka spinningu drga cały czas, ale brań nie zanotowano - refleks i chęci jakby mocno osłabione.
Płyniemy do restauracji na jaki¶ obiad. Podaj± tam zupę gulaszow±. Zupka okazała się bardzo smaczna a drugie, w postaci haluszków z serem owczym i słonink±, równie dobre. Wieczorem ci±g dalszy integracji, ale już w mniejszym stopniu. W pi±tek wypływamy "bladym ¶witem" ok. 09:00. Pływam na łódce z koleg±, zmieniamy miejsca, głęboko¶ć, kolory, gramatury główek, ale nie ma nawet puknięcia. Czasami na echu pokazywało ryby, ale równie dobrze mogły to być karpie czy leszcze. Na brzegu zreszt± mimo dosyć niskich temperatur stało kilka namiotów obstawionych sprzętem dla karpiarzy. Jednak, w zasięgu wzroku, żadnego holu nie zarejestrowałem.

Mamy telefon od ¦l±zaków, że maj± szczupaka ok. 60 cm, sandacza 76 cm i karpia ok.2 kg zapiętego za pysk. Słowacy maj± kilka okoni w rozmiarze 30+, ale niewiele. No to jeszcze parę rzutów i mamy płyn±ć do Sl±zaków. No i w jednym z tych rzutów kumpel ma pierwsze branie. Po ładnej walce wyci±ga okonia, który od tego momentu jest jego rekordem - ma 42 cm i waży 1,3 kg.

Zmieniamy jednak miejsce i płyniemy do kolegów. Stajemy na 14 m i rzucamy na prawie 30 m głębię. Na dnie sporo karczy, a co za tym idzie zaczepów. Raz i drugi rwę plecionkę, kumpel też. Inni doławiaj± jakie¶ sandacze w rozmiarze 50-60cm a my nawet bez brania.
No, ale kiedy¶ też muszę mieć branie. No to miałem!
Główka 30 g z twisterem (mikadowski seledyn z pieprzem) pukn±ł w karcz, albo jaki¶ pień i zacz±ł spadać ale nie spadł bo go co¶ szarpnęło. Jak go szarpnęło to ja też szarpn±łem i w pierwszym momencie s±dziłem, że to kolejny zaczep. Odjazd wyprowadził mnie z błędu, co ja będę pisał - fajnie było.

Tyle, że po jednym czy dwóch odjazdach i kilku szarpnięciach stwierdziłem, że to jaki¶ ledwo wymiarowy sandacz, bo ci±gn±łem go bez specjalnych oporów z jego strony. Jednak, ... jak zobaczyłem kilka metrów pod powierzchni± rybę, to adrenalinka tak podskoczyła, że r±czki zaczęły latać a nogi tak jakby zmiękły.
RYBA jakiej nigdy w życiu nie złowiłem!!!
Adrenalina chyba mi też na wzrok padła bo widziałem co¶ bliżej metra, pomyliłem się o 16 cm.

Przy 84 cm sandacz ważył 5,2 kg. No i z tym jednym sandaczem zostałem królem polowania. Sandacz do wody nie wrócił, chociaż takie były zamiary. Duży twister + 10 cm plecionki były w pysku a hak był tak wbity w przełyk, że nawet z wyczepiaczem męczyli¶my się dobrych kilka minut. Na dodatek, co mnie trochę zdziwiło pęcherz miał obok haka. W sumie 10 wędkarzy złowiło 7 czy 8 sandaczy, 1 szczupaka, 1 karpia i chyba 10 okoni powyżej 30 cm. Wieczorem dojechało 2 kolejnych Słowaków i integracja trwała dalej. W sobotę wypłynięcie zostało przełożone, ponieważ ..., no nie kac, ale deszcz nas wystraszył. Zreszt± czy po 3 dniach integracji można mieć jeszcze kaca? Deszcz lał do popołudnia, druga czę¶ć ekipy warszawskiej nawet się odważyła i Słowacy na 2 pontonach też, ale wytrzymali niecał± godzinę i wrócili całkiem przemoczeni. Po południu przestało padać, ale zaczęło wiać i towarzystwo wypłyneło. Ja odpu¶ciłem, złowiłem tak± rybę, więc mogłem sobie odpu¶cić. Niedzielny poranek miał być jednak wędkarski. Niestety wiatr nie złagodniał, więc pozostało nam pakowanie gratów i powrót do Warszawy.

Sacha

· Więcej o Nasza publicystyka
· Napisane przez Woytas

Najczęściej czytany artykuł o Nasza publicystyka:
Ponton - czę¶ć III, na wodzie

Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych

Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

przez Misiek76 dnia 26-10-2008 o godz. 08:05:33
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Gratuluję pięknej ryby. Jak się kształtuj± ceny na tamtym łowisku, licencje itp? Jeszcze raz gratki.

przez sacha dnia 26-10-2008 o godz. 10:02:01
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Wody na Słowacji to zdecydowana większo¶ć zbiorniki zaporowe należ±ce do Slovensky Rybarsky Zvaz.Maj± Oravę,Liptovsk± Marę,Sirave,Domase i kilka mniejszych.
Dziennie kosztuje 500kcs a tygodniówka 2000kcs + 50kcs
jakiego¶ dodatku.Problem jest z łodziami bo w pensjonatach jako¶ nie mog± załapać że na tym też można zarobić.Mieli¶my przez kolegów Słowaków wynajęty luksusowy pensjonat ale.....musieli¶my zrezygnować bo
go¶ć nie miał ani jednej łódki i jeszcze był zdziwiony że wędkarze chc± łowić z łódek jakby nie można było z brzegu.A go¶ć który miał łódki nie chciał ich wynaj±ć jak nie zamieszkamy w autocampie i nie było wyboru.
Zle nie było,pokoje 3 osobowe z łazienkami,gor±ca woda,czysto ale brak kuchenki czy czajnika.W sumie wyjazd udany,chyba dobre miejsce dla karpiarzy do łowienia z brzegu a spininng jak kto¶ nie chce szukać łódki to musi sam zaci±gn±ć.Jeden z kolegów ze Sl±ska bywa tam regularnie z własn± łódk± bo po pracy w pi±tek może wyjechać-2h i jest na miejscu.O ile pamiętam łowić można tylko chyba do końca listopada a póĽniej od 15.06 i to na wszystkich wodach stoj±cych SRZ.

]

przez Robert (gosia67600@orange.fr) dnia 26-10-2008 o godz. 13:15:38
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)

Sympatyczna relacja no i sandacz marzenie ! :-). Gratuluje Sacha :-).
PS. Zarost, bardzo korzystny, nie gol :-)).

przez Karpiarz (karpiarz@arcor.de) dnia 26-10-2008 o godz. 15:38:51
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Mo toscie polowili - gratuluje.

przez Milan dnia 26-10-2008 o godz. 16:51:22
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Gratuluję wypadu i sandała. Piękna sztuka.

przez mario_z (mario-z71@o2.pl) dnia 26-10-2008 o godz. 19:09:19
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Super wyprawa, gratuluję życiówek.

przez spining dnia 27-10-2008 o godz. 08:48:46
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Darek nie gól się, to Ci przynosi farta :)
Ryba piękna.

przez Wichura dnia 27-10-2008 o godz. 10:14:14
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.VingTsunKuen.trinet.pl
Zauważyłem pierwszy siwy włos na brodzie :))

Wszystkie teksty i zdjęcia opublikowane w portalu s± utworami w rozumieniu prawa autorskiego i podlegaj± ochronie prawnej. Kopiowanie, powielanie, "crosslinking" i jakiekolwiek inne formy wykorzystywania cudzej własno¶ci intelektualnej i twórczej bez zgody wła¶cicieli praw autorskich s± zabronione prawem.

Wszelkie znaki towarowe s± własno¶ci± ich prawowitych wła¶cicieli, za¶ ich użycie dozwolone jest wył±cznie po uzyskaniu zgody.