DORSZ
Złoty medal - od 15,00 kg
Srebrny medal - 13,00 kg
Br±zowy medal - od 10,00 kg

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj

Jesteś stałym użytkownikiem Pogawędek Wędkarskich - kliknij tutaj

krzysztofCz: [quote:f2a4672e65="jjj an"]W tym w±tku będę podawał wpłacone kwoty ...(18216) Mar 27, @ 16:07:40

lecek: Wielkanoc w Ustroniu. Zapowiedziałem małżonce, że ¶więto, ¶więtem ...(59101) Mar 26, @ 15:02:24

lecek: Pooszło. k ...(18216) Mar 26, @ 14:43:29

krzysztofCz: Za Lucka i Bedmara... poszło k ...(18216) Mar 26, @ 14:00:16

artur: Poszło ...(18216) Mar 26, @ 10:30:05

krzysztofCz: Poszło k ...(18216) Mar 26, @ 07:09:09

jjjan: Nikt się nie kwapi więc jeżeli kto¶ chce wpłacić,, to proszę blik ...(18216) Mar 25, @ 20:19:56

mario_z: Dzisiaj spotkanie jajeczkowe nad wod±, oczywi¶cie bez wędki bym n ...(59101) Mar 24, @ 20:50:03

Krzysztof46: nic nie trzeba ,zbierajcie na nastepny rok i tyle w temacie ...(18216) Mar 24, @ 17:30:00

krzysztofCz: To komu mamy wpłacać ;question Kto¶ zapłacił, to trzeba Mu się ...(18216) Mar 24, @ 17:27:29

krzysztofCz w ''Znowu Ta Szwecja'': Janku czekamy na now± relację :-)

jjjan w ''Znowu Ta Szwecja'': Gdyby popłyn±ć w czwartek w dzień, to do Karlskrony, bilet dla czterech plus...
dzas w ''Znowu Ta Szwecja'': koszta zależ± od tego ile pijesz... :) bez tego w 2,5 tysia za dwa tygodnie ...
the_animal w ''Znowu Ta Szwecja'': ¦wietna wyprawa - ekipa wiadomo - chętnie dowiedział bym się jakie koszta s±...

Rozmaito¶ci

Odsłon: 2062

Na wi¶lanej główce
Opublikował 22-06-2004 o godz. 07:00:00 Docio
Wie¶ci znad wody wedkarz_wawiak napisał

Ostatni weekend spędziłem z kuzynem nad Wisł± poniżej Chotczy. Pogoda dopisywała jak nigdy. Słońce, małe chmurki, zero wiatru, po prostu marzenie. Na miejscu byli¶my już w pi±tek. Wieczór min±ł na planowaniu wypadu, ogl±daniu meczu i kopaniu robaków.

Budzik wydał dĽwięk o 7 rano. Natychmiast zerwałem się by wyjrzeć przez okno. Idziemy, pomy¶lałem, gdy ujrzałem bezchmurne niebo a o 7:30 już maszerowali¶my nad wodę. Po chwili byli¶my na wale i stanęli¶my przed kwesti± wyboru stanowiska. Dwie kandydatki: główka 343 i 345. Pierwsza - dużo okonia i klenia ale jeszcze więcej jazgarza. Druga - płytko, ale płoci w bród a czasem chwyci sumek. Bior±c pod uwagę charakter łowiska wybrali¶my główkę 343 o dnie urozmaiconym, pełnym zawadów i niespodzianek, z oficjalnym rekordem suma 11,5 kilograma. Rozkładamy wędki i planujemy poprażyć się na słońcu, zarzucamy zestawy. Na pierwszym kiju jest natychmiastowe branie.

Szybki hol i w dłoni trzymam klenia. Miarka wskazuje 21 cm, rekordu niestety nie ma. Łowię dalej, lecz trzy godziny w upale i przy szumie wody przepływaj±cej przy pęknięciu w główce minęły bez stuknięcia. Werdykt - wracamy do domu.

Popołudnie spędziłem na ponownym montowaniu zestawów i drzemce. O 16:00 kolejna propozycja wypadu na 343. Podobno kto¶ tam złowił z gruntu 2 piękne klenie. Idziemy z wędkami a przy okazji zobaczyć. Rzeczywi¶cie, kto¶ rzuca z główki. Wędkarz ma siatkę a w niej widać ryby. S± to klenie ale nie jestem przekonany czy wielko¶ci± przebijaj± mojego. Jak już dotarli¶my z wędkami to głupio by było nie spróbować. Stawiamy wszystko na jedn± kartę i rzucamy oby dalej, nie bacz±c na ryzyko utraty zestawów.

Znów natychmiastowe branie. Tym razem ryba wchodzi w zawadę ale tak szybko z niej wychodzi, jak w ni± weszła. Kilka pokręceń korbk± kołowrotka i mam pierwszego w życiu okonia złowionego w rzece. Mierzy całe 18 cm i jest inny od jeziorowego. Jest jaki¶ taki wyblakły i bardziej mięsisty - po prostu kapitalny. Kolejne 30 minut to 10 jazgarzy i nieoczekiwany kiełb. Znów mam trochę inne branie, dolnik aż podskoczył. Szybko zaci±łem i od razu czuję większy opór. Już cieszyłem się, że mam sporego suma a tu figa z makiem, rosówkę pochwycił sandacz.

Kilka metrów od brzegu sandacz przeci±ł żyłkę 0,20 i odpłyn±ł. Oceniłem go pobieżnie na niecałe 40 cm. Byłem w¶ciekły bo mogłem zaliczyć wi¶lanego sandała. W zamian niego, w 10 minut rzeka obdarowała mnie jeszcze 3 okoniami i malutk± płotk±. Kuzyn w tym czasie złowił 2 kleniki po 25 cm każdy i to było wszystko w tym dniu. Słońce piekło niemiłosiernie a ja położyłem się na główce. Rozmy¶lałem o sandaczu z hakiem w pysku, pierwszych okoniach i wyobrażałem sobie jak może wygl±dać kolejny udany wypad. Teraz czas na wakacje i ¦niardwy.

Ponieważ nie mam tam komputera będę nieobecny przez 2 miesiace. Czasem może wpadnę do kafejki ale na pewno będę czekał na powrót do wirtualnego ¶wiata. Nie będzie mi łatwo bo przyzwyczaiłem sie do okupywania czatu i forum. O wakacjach z wędk± napiszę obszerny artykuł ze zdjęciami we wrze¶niu.

Na koniec dodam, że wszystkie złowione przez nas rybki zostały wypuszczone, oprócz sandaczyka, który uwolnił się sam.

wedkarz_wawiak

· Więcej o Wie¶ci znad wody
· Napisane przez Docio

Najczęściej czytany artykuł o Wie¶ci znad wody:
Zasiadka na łowisku Okoń

Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych

Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

przez superjurek dnia 22-06-2004 o godz. 08:26:00
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Z sandaczem miałe¶ pecha bo był mały, a żyłka jak na tak± rybę mocna. Rzadko się zdarza aby żyłka nie wytrzymała kontaktu z zębami sandacza. Zyczę Ci aby¶ mógł po wakacjach pochwalić się miarowym sandaczem.Je¶li uda Ci się ta sztuka to dowiem się o tym w paĽdzierniku bo pocz±tkiem lipca wybywam i też nie będę miał dostępu do komputera. POZDRAWIAM

przez wedkarz_wawiak dnia 22-06-2004 o godz. 12:24:13
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Nie wiem czy sandacz przegryzł żyłkę. Była ona nienajnowsza i wytarta w wielu miejscach. Może przeci±ł j± płetw±. Obrócił sie i...ciach...po żyłce.
Miarowy sandacz to moje wielkie marzenie. Narazie mam jednego na koncie. Nie jest łatwy i je¶li takiego złowię z cał± pewno¶cia wy¶lę do galerii :))

przez sandacz_turawy dnia 22-06-2004 o godz. 12:26:26
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
A ja pierwsze słysze, żeby sandał przecioł żyłke, może to jednak był sciupol, albo żyłka jaka¶ zleżała.

przez zygi (tajmen@op.pl) dnia 22-06-2004 o godz. 12:41:01
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość) http://www.dinopark.pl
Raczej na bank Była to wina przetartej żyłki, a nie takiego małego sandaczyka. Jeszcze nigdy sandacz nie uci±ł mi żyłki, nawet 0,16.

przez wedkarz_wawiak dnia 22-06-2004 o godz. 13:15:34
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Ile może ważyć taki sandaczyk : 0,6-0,7 kilograma ? Wiem że nie przegryzł ani nie przeci±ł. Żyłka była zleżała. Miała mnóstwo supłów. Sprawa jasna...Tam na wsi oni nie maja gdzie kupić żyłek.Łowiłem wiec na tak± wędke jak± dali. Nie spodziewałem się sandałka. Sciupol to nie był napewno. Odróżniam ryby. Może nie odróżnie sandacza od bersza ale sandacza od szczupaka odróżni nawet taka osoba która o wędce nawet nie słyszała.

przez superjurek dnia 22-06-2004 o godz. 16:54:43
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Już Cię miałem o......... za to, że łowisz na żyłkę przedpotopow±, ale sprawa została wyja¶niona.

przez wedkarz_wawiak dnia 22-06-2004 o godz. 18:22:55
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Jaka to żyłka przedpotopowa ?? :))) Wybacz ale pierwszy raz spotkałem się z takim terminem...i za co tu o******

przez superjurek dnia 22-06-2004 o godz. 20:07:15
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Opr za to, że szanuj±cy się wędkarz dba o to aby żyłka go nie zawiodła. A gdyby¶ zaci±ł dużego sandacza - zero szans ! Przedpotopowa - po prostu stara. Je¶li często łowisz musisz wymieniać żyłkę to oczywiste.Nie było opr bo sprzęt nie Twój, a innego nie miałe¶.

przez wedkarz_wawiak dnia 23-06-2004 o godz. 13:28:32
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Ja na swoim sprzecie żyłkę zmieniam w zależno¶ci od utraty jej z kołowrotka b±dĽ stopnia zużycia. ¦rednio wychodzi 2 razy na rok. Nie mój sprzęt nie moja sprawa. Szkoda że żyłka do bani. Nic na to nie poradzę :-)

przez Salmo_Salar dnia 04-09-2004 o godz. 10:27:48
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
Z tymi supłami na żyłce to porażka.Gdy zrobi mi się węzeł na żyłce:(przypon)to wymieniam na nowy,(żyłka główna)ucinam powyżej węzła.Tyż złowiłem sandała na przypon z żyłki.Ani nie była przetarta,ani postrzępiona.
Życzę suma i sandała.Pozdrowienia i zapraszam nad Bug.

Wszystkie teksty i zdjęcia opublikowane w portalu s± utworami w rozumieniu prawa autorskiego i podlegaj± ochronie prawnej. Kopiowanie, powielanie, "crosslinking" i jakiekolwiek inne formy wykorzystywania cudzej własno¶ci intelektualnej i twórczej bez zgody wła¶cicieli praw autorskich s± zabronione prawem.

Wszelkie znaki towarowe s± własno¶ci± ich prawowitych wła¶cicieli, za¶ ich użycie dozwolone jest wył±cznie po uzyskaniu zgody.